خاطرات مسعود روشن پژوه از مسابقه محله

خاطرات مسعود روشن پژوه از مسابقه محله

مسعود روشن‌پژوه از خاطراتش درباره مسابقه پرطرفداری می‌گوید که چند سال است دیگر تولید نمی‌شود

دنیای قلم - «کوچه به کوچه/هی/دونه به دونه/ هی/ گوشه به گوشه/ هی/ میام محله‌هاتون» این تیتراژ یکی از برنامه‌های پرطرفدار و پربیننده دهه70 است که تا همین چند سال پیش روی آنتن تلویزیون می‌رفت. با مسعود روشن‌پژوه درباره این برنامه پرخاطره و شیرین تلویزیونی گفت‌و‌کردیم و او از دلایل تولید نشدن این مسابقه محبوب گفت.

دلتنگ مسابقه محله‌ام


مسعود روشن‌پژوه که برای ساخت مسابقه محله به چهارگوشه ایران سرمی‌زد در حال حاضربه کارگردانی تولید محتوا برای بعضی اپلیکیشن‌ها روآورده‌است. او با اشاره به دلتنگی‌اش برای مسابقه محله از دلایل پخش نشدن این مسابقه می‌گوید: «الان ظاهرا ساخت مسابقه محله در شبکه2 جزو سیاست‌های تلویزیون نیست. به هر حال برنامه‌ای را که سه دهه روی آنتن بوده است، باید تلویزیون پیگیرش باشد تا ما. طبیعی‌ است که باید سیاست‌گذاری تلویزیون به گونه‌ای باشد تا برنامه‌هایی را که مخاطب داشته، در حد و اندازه خودش پیگیری کند. طبیعتا ما به مسابقه محله عادت کردیم و فکر می‌کنم دلتنگ این برنامه‌ام. الان هم هرچه سرمایه دارم، از سرمایه 35ساله اجرای برنامه داشتم. الان همه آن بچه‌ها بزرگ شدند و خودشان صاحب فرزند هستند. هر وقت من را می بینند، خیلی اصرار دارند که چرا دیگر این برنامه را برای بچه‌های ما نمی‌سازی و ما هم در جوابش می‌گوییم تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.»


تجمع6، 7 هزارنفری نوجوانان برای یک ربع برنامه


مجری مسابقه محله می‌گوید: ایده این برنامه از همان مسابقه‌های محله‌ای گرفته شد که در پارک‌ها، فضاهای درون شهری و روستاها اجرا می‌شد. روشن‌پژوه اضافه می‌کند :«می‌خواستم رسانه ملی سهم همه باشد چه آن‌هایی که بچه تهران هستند و چه بچه‌هایی که در شهرها، روستاها و فواصل دور زندگی می‌کردند. می‌توانم بگویم مسابقه محله اولین استعدادیابی تلویزیون بود. الان مسابقات استعدادیابی مختلف را در شبکه‌های مختلف می‌بینید ولی این اولین مسابقه استعدادیابی تلویزیونی بود که بچه‌ها شیرین‌کاری‌های هنری و ورزشی را که جزو هنرهای فردی‌شان بود، اجرا می‌کردند و ما برای تلویزیون تدارک می‌دیدیم. بچه‌ها شرکت می‌کردند و ما هم آن را پخش می‌کردیم. خیلی برنامه سنگینی بود. قسمت‌های آخر را که ضبط می‌کردیم نزدیک 6 تا 7هزار نوجوان برای یک ربع برنامه خودشان را به لوکیشن می‌رساندند و ما آن‌جا برنامه را اجرا می‌کردیم. تعدادشان در تیتراژ مسابقه محله، است. بدون اغراق چیزی حدود 10هزار نوجوان و جوان در تیتراژ حضور داشتند و همین تعداد اگر به خاطر این که خودشان را ببینند و همین‌جوری برنامه را نگاه‌کنند، بدون اغراق هزاران بیننده پای این برنامه بودند.»

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.