تاثیر جهت خوابیدن در کیفیت خواب

تاثیر جهت خوابیدن در کیفیت خواب

معمولا هدف از خوابیدن تجربه ی خوابی عمیق و نیروبخش است و بهترین سیاره که می‌تواند این انرژی را در ما جاری کند، کدام است؟

دنیای قلم -واستو شاسترا از علوم چند هزار ساله و دایی در پیوند با جیوتیش و آیورودا و یوگاست این علم بر طراحی معماری ساختمان بر اساس اصولی از طبیعت و جهت‌ها و تاثیر سیاره‌هاست. در این علم هر سیاره حاکم بر یکی از جهت‌های اصلی شامل و جنوب و شرق و غرب و جهت‌های فرعی است. پس هر جهت از سیاره حاکم بر اون تاثیرمی گیرد.

در مورد خواب جهت تاج سر و پاها مهم هستند. تاج سر به سمت هر قسمتی باشد سیاره ی حاکم بر آن جهت بیشترین تاثیر را بر خواب می گذارد. پس باید ببینیم هدف از خوابیدن چیست؟

معمولا هدف از خوابیدن تجربه ی خوابی عمیق و نیروبخش است و بهترین سیاره که می‌تواند این انرژی را در ما جاری کند بهرام (مارس) است. جهت سیاره ی بهرام جنوب است. پس بهترین حالت خوابیدن زمانی است که سر به سمت جنوب باشد.

در درجه ی دوم سیاره ی خورشید و جهت شرق قرار دارد. خورشید سیاره ی سلامتی است. پس اگر سر به سمت شرق باشد. سلامت بخش است و حتی می‌تواند الهاماتی را در خواب ایجاد کند.اگر سر به سمت غرب باشد خواب بسیار سبک خواهد بود. چون جهت غرب مربوط به کیوان (سترن است خوابیدن در این جهت خواب عمیقی نخواهد بود و نیرو بخش نیست اما ضرری ندارد. مثلا کسانی که شغلشان نگهبانی است بهتر است در جهت غرب بخوابند.

جهت شمال برای خوابیدن جهت خوبی نیست چون تحت حاکمیت سیاره تیر (مرکوری) است و سیاره ی تیر نماد ذهن خودآگاه و منطقی ماست. پس خوابیدن در این جهت ذهن را فعال می کند و در خواب هم ذهن شلوغی خواهید داشت.

  

 منبع:صفحه اینستاگرام yogapendar  
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.