کتابی درباره تربیت جنسی کودکان

کتابی درباره تربیت جنسی کودکان

بسیاری از کودکان مورد آزار کسانی که به آنها اعتماد دارند، قرار می‌گیرند. داستان کتاب گورناز درباره تربیت جنسی کودکان و پیشگیری و آگاهی‌بخشی در زمینه آزار جنسی نوشته شده است.

دنیای قلم - گورناز، گورخری است که به‌رغم ترساندن همیشگی او توسط اطرافیانش از محله شیرها، توسط جانوری همجنس خودش یعنی یک گورخر دیگر مورد تعدی قرار می‌گیرد.

 

او به تازگی همراه خانواده به شهری جدید مهاجرت کرده است. در مدرسه تازه‌اش، هنوز دوستی نیافته، راه خانه را خوب بلد نیست و باید کسی به او در یافتن مسیر کمک کند.

در یکی از روزها که منتظر آمدن مادرش جلوی در مدرسه است، گورخری مرتب و شیک به نام «گورویز» پیشنهاد می‌کند او را به خانه‌اش برساند. گورناز قبول می‌کند.

این دیدار با گورویز چندبار دیگر هم اتفاق می‌افتد. گورویز، خبرنگار یک مجله است و رفتار عجیب و محبت‌آمیز گورویز با گورناز دل او را می‌برد و کم‌کم شیفتۀ گورویز می‌شود.

 

در ادامۀ داستان ماجرا‌های مختلفی رخ می‌دهد و گورناز دچار چالش‌هایی می‌شود که به دلیل خجالتی بودن یا ترس از قضاوت و تنبیه دیگران، آن‌ها را با کسی در میان نمی‌گذارد.
در نهایت با رفتار عاقلانۀ پدر و مادر گورناز و اقدام به موقع و آگاهانۀ مدیر مدرسه، هم‌چنین کمک مشاور و روانشناس، قهرمان داستان ما عاقبت به خیر می‌شود.

نیلوفر نیک بنیاد نویسنده  کتاب غیرمستقیم بر مواردی، چون مهارت نه گفتن، چگونگی حل مسئله، خودباوری و تقویت اعتماد به نفس، راه‌های دوستیابی و لزوم مراجعه به مشاور و روانشناس در هنگام بروز مشکلات، تأکید می‌ورزد.


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«از کلاس که بیرون رفتم، کلی جلوی مدرسه منتظر مامان ایستادم، اما نیامد. هی به این فکر کردم که وقتی برسم خانه یک دفتر بردارم و درباره‌ی مدرسه جدید و خوش‌گذرانی‌هایش بنویسم، نیامد. 

هی به یونجه‌نمکی فکر کردم، نیامد. هی سر خیابان را نگاه کردم، نیامد.

داشتم کم‌کم ناامید می‌شدم که یک‌دفعه گورخری که داشت از جلوی مدرسه رد می‌شد چند قدم عقب آمد و گفت: «چی شده؟ چرا چین و چروک به یالتون افتاده بانو؟ منتظر اسب سفید شاهزاده هستین؟».

انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) کتاب «گورناز» را با تصویرگری عاطفه فتوحی در ٩٢ صفحه و به بهای ٣٣ هزار تومان در دسته مهارت‌های زندگی برای کودکان منتشر کرده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.