مریم سعادت بازیگر از فیلم روایت ناتمام سیما می گوید

مریم سعادت بازیگر از فیلم روایت ناتمام سیما می گوید

مریم سعادت ،بازیگر فیلم «روایت ناتمام سیما» با بازی حامد کمیلی و آزاده صمدی، در گفت‌وگو با خراسان از حضور در این فیلم می‌گوید

دنیای قلم - مائده کاشیان: مریم سعادت بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون سال گذشته در چهلمین جشنواره فیلم فجر، با نقش یک مادربزرگ در فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا حضور داشت و بازی‌اش در این نقش که بزرگ تر از سن و سال واقعی خودش بود، واکنش‌های مثبتی را برانگیخت. این بازیگر به عنوان تازه‌ترین فعالیت خود در سینما، در فیلم «روایت ناتمام سیما» کاری از علیرضا صمدی بازی کرده و با این فیلم که حضور کوتاهی در آن داشته، به جشنواره فجر می‌آید. به همین بهانه با مریم سعادت درباره ایفای نقش در این فیلم گفت‌وگویی داشتیم.
 
چه نقشی در فیلم «روایت ناتمام سیما» بازی کردید؟
نقش مادر «سیما» با بازی آزاده صمدی را بازی کردم. یک مادر معمولی است که به شدت نگران وضعیت دخترش است.
 
چه دلایلی باعث شد حضور در این فیلم را بپذیرید؟
خانم کرامتی و همچنین خانم سحر مصیبی عزیزان من هستند، در قدیم با این نازنینان کار کرده بودم و این نقش کوتاه را به خاطر آن‌ها پذیرفتم، یعنی اصلا برایم مهم نبود نقش به چه شکل است. البته که نقش بدی هم نبود، اما اگر هم این کیفیت را نداشت، باز هم به خاطر آن دو عزیز می‌پذیرفتم.
 
خانم کرامتی چه سِمتی در این پروژه دارند؟
من از جزئیات موضوع مطلع نیستم، فقط وقتی به دفتر رفتم ایشان را هم دیدم، اما نمی‌دانم سِمت‌شان چیست.
 
از دیدگاه شما قصه فیلم چه ویژگی‌ها و امتیازاتی دارد؟
قصه، قصه‌ای است که کشش دارد، اما بستگی به ساخت آن دارد. چون هنوز فیلم را ندیدیم، از این که به چه شکل درآمده هیچ تصوری ندارم، اما قصه برای بیننده پرکشش است. بعضی قصه‌ها هستند که در عرض می‌گذرد و اتفاق خاصی در آن نمی‌افتد، اما وقتی توسط یک آدم کاربلد تبدیل به فیلم می‌شود، برای آدم جذاب می‌شود. از طرفی هم سناریوهایی هستند که وقتی می‌خوانی با خودت می‌گویی وای عجب فیلمی خواهد شد! اما وقتی ساخته می‌شود می‌بینی این طور نیست. بنابراین هیچ نظری ندارم تا وقتی فیلم را ببینم که خوب شده است یا خیر.
 
آقای صمدی کارگردان جوانی هستند و پیش از این دو فیلم ساختند، سال گذشته هم در «شب طلایی» با آقای یوسف حاتمی‌کیا همکاری کردید. برای بازیگر باتجربه‌ای مانند شما اعتماد به کارگردان‌های جوان و کم‌سابقه چطور شکل می‌گیرد؟
موضوع آقای حاتمی‌کیا خیلی فرق می‌کند. من با ایشان جلسات مکرری داشتم و به شدت به ایشان اعتماد کردم و ایشان را فهمیدم. اصلا هم از انتخابم پشیمان نیستم و اگر بخواهد دوباره کار کند و نقشی داشته باشد که به من پیشنهاد کند، با کمال میل بازی می‌کنم.
 
یعنی از همکاری با جوانان استقبال می‌کنید؟
بله، نیروهای جوان، فکرهای جدید و ایده‌های خوب می‌آورند و من دوست دارم ایده‌های جوان را ببینم و بدانم که چه تفاوتی دارد، به همین دلایل من همیشه استقبال می‌کنم. البته این طور نیست که هر جوانی به من پیشنهاد کار بدهد، بروم کار کنم! اما کلا از نیروهای جوان استقبال می‌کنم.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.