6 ورزش برای کاهش درد روماتیسم مفصلی

6 ورزش برای کاهش درد روماتیسم مفصلی

درد روماتیسم را چطور از بین ببریم

دنیای قلم -آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی شایع ترین بیماری التهابی سیستمیک مفاصل است و جزو بیماری‌های خود ایمنی مزمن محسوب می‌شود.

ورزش می‌تواند به افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک کند تا عضلات آسیب‌دیده خود را تقویت کنند، عملکرد مفاصل خود را بهبود ببخشند، انرژی خود را بالا ببرند و درنتیجه درد خود را کاهش دهند.اما چه ورزش‌هایی می‌تواند مناسب این افراد باشد؟در این مطلب شش ورزش را معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید باشد و به کاهش درد آن‌ها کمک کند.

 

ورزش در آب |  مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گزارش می‌دهد که  وضعیت افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید پس از شرکت در آب درمانی یا ورزش در آب گرم در مقایسه با دیگر انواع فعالیت ها، رو به بهبودی رفته‌است.افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید که در آب درمانی شرکت کردند، درد و حساسیت مفاصل کمتری را در مقایسه با افرادی که این فعالیت را نداشتند، تجربه کردند و همچنین خلق و خوی آن‌ها تقویت شده‌است.
تای‌چی |  تای چی یک هنر رزمی سنتی چینی است که حرکات آهسته و ملایم را با تمرکز ذهنی ترکیب می‌کند. این ورزش باعث بهبود عملکرد و سفتی عضلات و کاهش سطح درد و استرس در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.تمرین تای چی می تواند به کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود عزت نفس و انگیزه کمک کند.


پیاده روی |  پیاده روی در پارک ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما  این ورزش علاوه بر افزایش ضربان قلب می‌تواند به شل شدن مفاصل و کاهش درد کمک کند. تحقیقات منتشر شده در سال 2015 نشان می دهد که تنها 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند خلق و خوی شما را هم تقویت کند.


حرکات کششی |  متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب انجام حرکات کششی را برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند توصیه می‌کنند.دکتر فیلیپ کانویسار، جراح ارتوپد در کالیفرنیا می گوید: «کشش باید شامل عضلات بازو، پشت، باسن، جلو و پشت ران ها و ساق پا باشد. اول صبح مقداری حرکات کششی انجام دهید.»


تمرینات قدرتی |  آرتریت روماتوئید معمولا به ضعیف شدن عضلات منجر می‌شود  و در نتیجه درد مفاصل را بدتر می‌کند. تمرینات قدرتی به افزایش قدرت عضلانی کمک می‌کند. عضلات قوی‌تر بهتر از مفاصل شما حمایت می‌کنند و می‌توانند درد را کاهش دهند و فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر کنند.
 دوچرخه سواری |   برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید پمپاژ قلب ضروری است زیرا افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند. دوچرخه سواری می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق، افزایش قدرت پاها و کاهش سفتی عضلانی کمک کند.
منبع: هلث لاین
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.