آرشیو
  • دهه هشتادی ها

    دهه هشتادی ها

    آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران: با نسل جدید نمی‌توان با تحکم آمرانه و از موضع بالا سخن گفت.
  • زنان قهرمان روایت‌ها

    زنان قهرمان روایت‌ها

    زنان قهرمان برخی از روایت‌ها هستند و ما برای رسیدن به نقطه‌ای از تعدل چاره‌ای جزگفتگو، طرح روایت و شنیدن صدای یکدیگر نداریم.
  • کارت زردی که قرمز نمی‌شود!

    کارت زردی که قرمز نمی‌شود!

    اکنون به نظر می‌رسد که اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل دیگر بر سر شیوه ادامه جنگ نیست، بلکه از فحوا و بین سطور اظهارات مقامات آمریکایی این گونه پیداست که دولت بایدن با وجود تاکید بر آتش بس موقت به نوعی به دنبال پایان این جنگ است؛ امری که نتانیاهو و شرکای راست افراطی او، آن را بدون تحقق اهداف اعلامی جنگ به معنای پایان حکمرانی خود و پیروزی طرف مقابل می‌دانند.
  • آنان كه همیشه برحقند

    آنان كه همیشه برحقند

    این عده، هیچگاه تمایلی ندارند از اتاق پژواك خود خارج شوند، زیرا در این اتاق به گفتن‌ها و تراوشات ذهنی خود و كسانی شبیه خود خوگر شده‌اند: چشم‌شان تنها كسانی شبیه خود را می‌بیند و درك‌شان تنها آموخته‌ها و آموزه‌های ایدئولوژیك دیرآشنا را می‌فهمد، و احساس‌شان تنها صورتك‌های شبیه به خویش را آدمی می‌پندارد. در میان انبوه مردمان، افراد حامی خویش را مردم و مردمی می‌نامند.
  • یک زن، یک روحانی و جامعه پرشکاف

    یک زن، یک روحانی و جامعه پرشکاف

    ای‌ کاش برای یک بار هم که شده روند کار برعکس می‌شد. روحانی برای کمک به زن می‌رفت و حتی برایش صندلی تهیه می‌کرد. ایکاش به جای بازداشت منتشرکننده‌های فیلم آنها تشویق می‌شدند چون با کارشان ظلم به دیگری را نشان مسولان دادند.
  • واكنش‌های در لحظه و عقلانیت رفتاری

    واكنش‌های در لحظه و عقلانیت رفتاری

    نكته اول واكنش‌های در لحظه است كه برای هر جامعه‌ای و هر فردی می‌تواند اتفاق بیفتد، وقتی صحنه‌ای را مشاهده می‌كنید كه مادری در حال شیر دادن كودكش در گوشه‌ای از درمانگاه نشسته و از روی عمد یا به صورت غیرعمد روسری بر سر ندارد
  • وضعیت‌ سنجی مشاركت سیاسی زنان در خاورمیانه

    وضعیت‌ سنجی مشاركت سیاسی زنان در خاورمیانه

    از 10 كشور جهان - كه در فهرست رتبه‌بندی میزان نمایندگی زنان در پارلمان ملی، در انتهای جدول قرار گرفته‌اند - 4 كشور در منطقه منا قرار دارد
  • درختان پارك قیطریه به درد درختان 06 گرفتار شد

    درختان پارك قیطریه به درد درختان 06 گرفتار شد

    از قضا می‌توان با ایجاد محلی برای عبادت در فضای این پارك در میان درختان فضای عبادت دلچسبی را مهیا كرد كه البته الان هم وجود دارد.
  • فصل جدید روابط تركیه و امریكا

    فصل جدید روابط تركیه و امریكا

    در روزهای 7 تا 8 مارس، یك هیات بلندپایه با سرپرستی‌ هاكان فیدان، وزیر امور خارجه تركیه در سفر به امریكا به منظور شركت در نشست ساز و كار راهبردی میان تركیه و امریكا دیدارهای رسمی‌ برگزار كرد
  • بدعت‌هایی كه زیر سوال بردن حكومت قانون است

    بدعت‌هایی كه زیر سوال بردن حكومت قانون است

    در یك مورد خاص آیا مجلس می‌تواند قانونی را تصویب كند كه به بهانه حجاب 3میلیون تومان از حساب شهروندان بدون اطلاع آنها كسر شود؟
  • سال سیستان و بلوچستان

    سال سیستان و بلوچستان

    تابستان سوزانش لب‌های مردمان تشنه را خشك و بی‌آبی، صدای العطش روستاها را به آسمان پرتاب می‌كند،
  • هلال‌احمر، بالاتر از زخم‌ها

    هلال‌احمر، بالاتر از زخم‌ها

    گیرم كه رسانه منعكس نكند. خدا دوربین دستش است. این را دوستی فرستاده. برایش، نوشتم كه من كسایی‌زاده را می‌شناسم. اما او هلال‌احمر را نمی‌شناسد
  • انتخاباتی از نوع دیگر

    انتخاباتی از نوع دیگر

    جالب اینجاست كه نامزدی پس از رای آوری به دنبال قطع اینترنت آزاد بوده نه قبل از آن... از عجایب این دوره انتخابات حجم زیاد به عبارتی نزدیك به300 هزار در تهران یا به تعبیری حدود 800 هزار رای باطله است.
  • انباشت تجربه‌ها

    انباشت تجربه‌ها

    به نظرم آمد داستان احزاب در كشور ما شبیه همان شهرداری استانبول و تغییر كاربری فلكه محله سلطان احمد به روایت عزیز نسین است.
  • مشق همه ما برای آزادی و ایران مقتدر

    مشق همه ما برای آزادی و ایران مقتدر

    معتقدم‌همدستی برای یك‌دست‌سازی كه امروز صورت گرفته، نمی‌تواند راه‌حل مسائل امروز و پیش‌برنده ایران در عبور از شرایط بحرانی باشد
  • یك قتل در شهر و غم هجران قانون

    یك قتل در شهر و غم هجران قانون

    چند روز پیش فردی كه خود را مدافع راهپیمایی و بزرگداشت 22 بهمن می‌دانسته با فرضی نادرست پاكبانی را از بالای یك پل به زمین پرتاب كرده و موجب مرگ او شده است. فارغ از غم از دست دادن آن پاكبان عزیز كه متاسفانه جان خود را بر اساس تصورات غلط از دست داده نكاتی چند قابل تامل است.
  • ابتكار ناتو برای جبران غیبت احتمالی امریكا

    ابتكار ناتو برای جبران غیبت احتمالی امریكا

    به اعتقاد دبیركل ناتو، اعضای این سازمان نباید تولید صنایع نظامی خود را همچنان به شیوه‌ای كه در زمان صلح داشتند، ادامه دهند بلكه باید آن را در تطابق با شرایط جنگی افزایش دهند.
  • نقدی به نقد عباس عبدی به بیانیه ۱۱۰ امضایی

    نقدی به نقد عباس عبدی به بیانیه ۱۱۰ امضایی

    مهندس عبدی در بخشی از مصاحبه می‌گوید كه امضاكنندگان نمی‌توانند بگویند كه در چه انتخاباتی شركت نمی‌كنند و خط قرمز ندارند. این نسبت درستی به امضاكنندگان نیست.
  • سهم نمی‌خواهند: كالبدشكافی « روزنه‌گشایی»

    سهم نمی‌خواهند: كالبدشكافی « روزنه‌گشایی»

    شاید اختلاف در گروه‌هایی كه در دایره قدرت هستند، به تلاش برای اخذ سهم‌های مادی، اقتصادی و سیاسی منسوب كرد هرچند بهتر است همیشه با تفكر مواجهه نظری كرد و از نیت‌خوانی پرهیز نمود