خطر آنفولانزا برای زنان باردار

خطر آنفولانزا برای زنان باردار

زنان باردار با عوارض جدی آنفولانزا روبه رو خواهند شد

دنیای قلم -رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با تاکید بر این که اکنون بیشترین سهم بیماری‌زایی مربوط به آنفلوآنزاست، گفت: به افراد بالاتر از ۶۰ سال، کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، زنان باردار و... توصیه می‌شود سریع‌تر برای واکسیناسیون خود اقدام کنند.

دکتر شهنام عرشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از حدود ۴ تا ۶ هفته قبل به تدریج موارد آنفلوآنزا در کشور افزایش یافته است، البته این روند افزایشی همواره در ماه های آبان و آذر اتفاق می‌افتد؛ یعنی از آبان شروع می شود و در آذر به اوج خود می‌رسد و بعد از حدود دو ماه به تدریج کاهش می‌یابد.

او تاکید کرد: بر اساس رصد شرایط، حداقل ۲۰ درصد انواع موارد سرماخوردگی‌های سرپایی مربوط به آنفلوآنزاست؛ البته در مواردی که بستری می‌شوند طبیعتا سهم آنفلوآنزا بالاتر است که این موضوع و بستری شدن در بیمارستان در افراد با سنین بالاتر بیشتر مشاهده می‌شود.دکتر عرشی افزود: از سوی دیگر از کسانی که علایم سرماخوردگی دارند، تقاضا می‌کنیم تا کاهش علایم و گذر از دوره ناقل بودن، در منزل بمانند و استراحت کنند تا دیگران را هم در معرض خطر قرار ندهند و درصورتی که اجبار به خروج از منزل دارند، حتما از ماسک استفاده کنند تا موجب ابتلای دیگران به بیماری نشوند. همچنین شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها در جلوگیری از بروز بیماری‌های فصلی از جمله آنفلوآنزا، ‌ سرماخوردگی و کرونا نقش موثری دارد. او همچنین در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت کووید ۱۹ در کشور، با اشاره به این که موارد ابتلا به کرونا کاهشی است، ‌ تصریح کرد: موارد ابتلا به کرونا به کمتر از ۵ درصد رسیده است و ابتلا به آنفلوآنزا درصد بسیار بیشتری از کرونا دارد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.