خاصیت گردو برای لاغری

خاصیت گردو برای لاغری

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می‌‌دهند، به تدریج هم اشتهای‌‌شان کنترل و هم میل‌‌شان به مصرف شیرینی‌‌ها و غذاهای پرکالری، پرحجم و چرب کمتر می‌‌شود

دنیای قلم - گردو علاوه بر خواص زیادی که برای محافظت از پوست، استحکام استخوان، تنظیم متابولیسم بدن، تقویت هوش و حافظه دارد، دارای ارزش غذایی بالایی است و به ‌دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان‌‌ها، منیزیم، مس و ویتامین‌های «آ» و «د» برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نیمه گردو به شما حدود 190 کالری می‌‌دهد، اما همه کالری‌‌ها برای سلامتی بد نیستند. گردو فواید زیادی دارد مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری، اما چرا مصرف گردو وزن را کاهش می‌‌دهد؟


  تامین انرژی مورد نیاز بدن


 گردو با تامین انرژی مورد نیاز بدن‌‌تان سبب کاهش وزن می‌‌شود پس همان‌‌طور که اشاره شد، زمانی که گردو مصرف می‌کنید کالری‌‌های موادغذایی دیگر را در طول روز کاهش می‌دهید.


 بهبود سلامت دل و روده


 سلامت شکم برای مدیریت وزن بسیار ضروری است. شکم ناسالم می‌‌تواند خطر چاقی، بیماری‌‌های قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر از سلامت شکم برخوردار هستید، به طور خودکار قادر به هضم صحیح غذا و کنترل وزن خود خواهید بود.


 کنترل اشتها


 گردو برای کنترل گرسنگی خوب است و می‌‌تواند کمک کند تا مدت زمان طولانی‌‌تری سیر بمانید و میلی به غذاهای دیگر نداشته باشید، زیرا بعد از مدتی که گردو مصرف کنید، بخشی از مغز به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می‌‌شود که این بخش در کنترل اشتها دخالت دارد. بنابراین مصرف گردو سبب کاهش وزن در افراد خواهد شد.


 سرشار از چربی های امگا ۳


گردو چربی‌‌های امگا 3 فراوانی دارد که اگر به طور منظم و در مقدار مناسب مصرف شود، سبب کاهش اشتها می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌‌کند.


 کاهش قند خون


 افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می‌‌دهند، به تدریج میل‌‌شان به مصرف شیرینی‌‌ها و غذاهای پرکالری، پرحجم و چرب کمتر می‌‌شود و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آن‌‌ها کاهش می‌‌یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین می‌‌شود.


 کاهش کلسترول


 گردو سرشار از چربی‌‌های مفید است و این چربی‌‌ها کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و کلسترول خوب خون را بالا می‌‌برد.


 چربی‌‌سوزی دورشکم


 گردو خاصیت mufa دارد، به این معنی که دارای چربی مفید است و چربی‌‌های مضر و اشباع شده ندارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از mufa مثل گردو و ماهی، در آب شدن چربی‌‌های دور شکم و پهلو کارآمد است زیرا چربی‌‌های مفید، چربی‌‌های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت مناسب از بین می‌‌برد.


   قلق خوردن گردو برای کاهش وزن


بهترین زمان خوردن گردو قبل از هر دو وعده غذایی روزانه است. قبل از غذا یک مشت (30 گرم) یا چند عدد گردو بخورید و  پس از 15 تا 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید، این‌‌گونه احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری می‌‌خورید زیرا گردو سرشار از فیبر است و سبب می‌‌شود اشتهایی برای پرخوری و مصرف دسرهای خامه ای و... نداشته باشید. همچنین باید توجه داشته باشید  که اولاً آب را با فاصله مناسب از وعده اصلی میل کنید تا به اسید معده آسیب نزند، ثانیاً در کنار مصرف گردو، ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم نظیر سبزیجات سبز و میوه‌‌ها برای سلامت شما و رسیدن به‌‌وزن ایده‌‌آل ضروری است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.