به این دلایل لاغری سخت است

به این دلایل لاغری سخت است

چرا کاهش وزن سخت است؟

دنیای قلم -اگر فکر می‌کنید کاهش وزن و حفظ آن سخت است، تنها نیستید؛ چون مطالعات نشان داده‌اند که کاهش وزن طولانی‌مدت واقعا دشوار است.

تخمین‌ها متفاوت است، اما اعتقاد بر این است که بیش از ۸۰ درصد از افرادی که مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش می‏دهند، آن را در عرض پنج سال دوباره به دست می‌آورند.

به گزارش «عصر ایران»، کاهش نیافتن وزن اغلب به دلیل نداشتن اراده برای ایجاد تغییرات مهم در سبک زندگی، مانند تغذیه سالم، کاهش کالری و افزایش فعالیت بدنی نیست؛ بلکه راز کوچک و تلخی وجود دارد و آن این که بدن ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که چربی را حفظ کند. دانیل لیبرمن، دیرینه انتروپولوژیست از دانشگاه هاروارد این راز را این گونه توضیح می‌دهد: «همه حیوانات به مقداری چربی نیاز دارند، اما انسان‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که سطوح فوق‌العاده بالایی از چربی را دارند، حتی انسان‌های لاغر. بنابراین، ما همیشه تحت فشار بیولوژیکی استثنایی هستیم تا چربی را حفظ کنیم.» او می‌افزاید: «چربی انرژی قابل ذخیره است.

این به انسان‌های اولیه کمک می‎کرد تا زنده بمانند، بدنشان را برای یافتن غذا نیرو می‎داد، مغزشان را فعال نگه می‎داشت و آن‌ها را به اندازه کافی سالم نگه می‎داشت تا تولید مثل کنند.» او تاکید می‌کند که انسان‌ها هرگز برای کاهش وزن عمدی تکامل نیافته‌اند اما تکامل سریع محیط زندگی موجب شده تا امروزه دیگر مجبور نباشیم از حیوانات وحشی فرار کنیم، مسافت‌های طولانی را با پای پیاده طی کنیم یا شکار کنیم، در نتیجه با اضافه وزن و چاقی مواجه شده‌ایم ولی ما به گونه‌ای تکامل یافته‌ایم تا عمدا وزن کم نکنیم.
 ارسال دیدگاه

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.