عواقب رژیم‌های غذایی غیرضروری بر سلامت افراد

عواقب رژیم‌های غذایی غیرضروری بر سلامت افراد

رژیم داعمی به شما آسیب می‌زند

دنیای قلم -بر اساس هشدار کارشناسان، رژیم‌ غذایی غیر‌ضروری به افراد آسیب می‌زند و می‌تواند خطر جدال دایمی کنترل وزن را به دنبال داشته باشد.

به گزارش «ایندیپندنت»، رژیم‌ نوسانی که کاهش و افزایش وزن مداوم را در پی دارد، آثار منفی طولانی‌مدت در پی خواهد داشت. رژیم نوسانی که به آن یویو هم می‌گویند وضعیتی است که فرد به دلیل رژیم غذایی در چرخه کاهش وزن و دوباره افزایش وزن قرار می‌گیرد.

لیزی رومو، دانشیار دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «کاهش و افزایش متناوب وزن و در واقع چرخه کاهش وزن خطرناک است و می‌تواند به سلامت افراد آسیب جدی وارد کند.» او می‌گوید: «ر‌ژیم غذایی در صورتی که از لحاظ پزشکی ضروری نباشد، برای افراد مضر است. برخی افراد برای رسیدن به معیار‌های پذیرفته‌شده اجتماع سراغ رژیم می‌روند و سال‌‌ها با شرم، نارضایتی از بدن، استرس، مقایسه اجتماعی و ‌دغدغه‌های مرتبط با وزن مواجه می‌شوند.» به گزارش نیویورک‌پست، یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کارولینای شمالی با ۳۶ فرد بزرگ سال یعنی ۱۳ مرد و ۲۳ زن که از این رژیم‌ها پیروی می‌کردند، گفت‌وگوی عمیقی داشته است. رومو تاکید می‌کند که بیشتر افراد ر‌ژیم‌ را نه به‌دلیل سلامتی، بلکه به دلیل فشار اجتماعی بر کاهش وزن شروع کردند. این فشار اجتماعی افراد را وادار می‌کند سراغ فهرستی از انواع رژیم‌ها و روش‌های کاهش وزن بروند. افراد در پی افزایش وزن دوباره با احساس شرمساری مواجه می‌شدند و درنهایت احساس بدتری درباره خودشان داشتند. همین حس ناخوشایند آن‌‌ها را به سمت عادت‌های افراطی سوق و وزن‌شان را افزایش می‌داد.  

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.