تهیه سس هزارجزیره در خانه

تهیه سس هزارجزیره در خانه

طرز تهیه سس هزار جزیره در خانه را اینجا بخوانید

دنیای قلم -اگر اهل استفاده از سس‌های مختلف هستید به احتمال زیاد طعم سس هزارجزیره را هم چشیده‌اید. اصالت این سس خوشمزه که در انواع سالاد و ساندویچ تا انواع فست‌فود استفاده‌می‌شود به آمریکا برمی‌گردد و ترکیبی از سس کچاپ، خردل و مایونز با خیارشور و ماست تهیه‌می‌شود. وقتی این سس را در خانه درست‌کنید نمک، ترشی و تندی آن دست‌ خودتان است. در ادامه طرز تهیه این سس را که خیلی راحت است، آورده‌ایم.


  طرز تهیه :


خیارشور را به صورت نگینی خیلی ریز خرد‌کنید و آبش را بگیرید. در ادامه پیاز و سیر را به صورت ریز رنده‌کنید  و با خیارشور مخلوط‌کنید. در صورتی که میکسر دارید می‌توانید به جای رنده و ریزکردن همه مواد خردشدنی را در میکسر ریزکنید.
 حالا وقت اضافه‌کردن سس مایونز، ماست، سس کچاپ، سرکه سفید و ادویه‌های مخصوص است. مواد را با هم خوب مخلوط‌کنید تا سس یکدست و یکنواخت شود. سس هزارجزیره آماده است.
 آن را برای 3ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌ها در هم ترکیب‌شوند و بعد از هربار استفاده آن را در ظرف مخصوص سس در یخچال نگهداری کنید.


   نکته:


1. به‌جای پیاز و سیر رنده‌شده می‌توانید از پودر پیاز و سیر استفاده‌کنید.
2. اگر می‌خواهید سس هزارجزیره‌تان رژیمی باشد به جای سس مایونز از 3قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده‌کنید.
 

مواد لازم سس هزارجزیره:


  سس کچاپ: 2قاشق غذاخوری
  سس خردل: 2قاشق غذاخوری
  سس مایونز: نصف لیوان
  خیارشور: 2عدد کوچک
  سیر: یک حبه
  پیاز: یک عدد
  ماست چکیده یا خامه ترش: 3قاشق غذاخوری
  سرکه سفید: 2 قاشق غذاخوری


ادویه‌های سس هزار جزیره:


  پودر جعفری یا آویشن: یک قاشق مرباخوری
  ادویه کاری: نصف قاشق مرباخوری
  پاپریکا: یک قاشق مرباخوری
  نمک: به میزان لازم
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.