چرا شامی و کتلت وا می رود؟

چرا شامی و کتلت وا می رود؟

مهمترین دلیل وا رفتن کتلت چیست

دنیای قلم -شامی و کتلت شباهت زیادی با هم دارند. با این تفاوت که گوشت شامی را از قبل می‌ پزند. معمولا در شامی سیب‌ زمینی نمی‌ ریزند بلکه از ترکیب دلخواه از حبوبات چرخ شده استفاده می‌ کنند. گوشت کتلت اما باید خام باشد و در آن سیب‌ زمینی می‌ ریزند. شامی خوشمزه باید نرم و ترد باشد اما در بعضی موارد می‌ بینیم که شامی و کتلتی که برایش کلی  زمان صرف کرده ایم، وا می‌ رود یا زیادی سفت می‌ شود که این مسئله اتفاقی نیست. اما چه‌  کنیم؟
 


 ابتدا تنها یک عدد شامی را در تابه بیندازید. اگر دیدید که شامی به‌  خوبی سرخ شد و توانستید به راحتی آن را برگردانید، با خیال راحت بقیه شامی ها را بیندازید اما اگر شامی شما وا رفت مطمئن باشید که یکی از ۳ مورد زیر را باید تغییر دهید.


   کم بودن تخم‌‌‍ مرغ


کم بودن تخم مرغ باعث تکه تکه شدن شامی می‌ شود. اگر احساس می‌ کنید کمتر از یک عدد دیگر تخم مرغ باید اضافه کنید تا مواد چسبندگی ایده‌آل داشته باشند، می‌ توانید زرده را جدا و سفیده را به مواد اضافه کنید.


   مواد را داخل یخچال نگذاشتید


برای تمامی غذاهای گوشتی که ورز داده می‌ شوند، مانند شامی یا حتی کباب کوبیده، بعد از آماده کردن مواد، باید آن را یک ساعت در یخچال بگذارید.


   آب پیاز


اگر مواد شما بیش از اندازه شل باشد؛ حتما برای برگرداندن آن دردسر خواهید داشت. ابتدا باید ببینید چرا مواد شما شل شده است. یکی از دلایل این امر ممکن است آب پیاز باشد. می‌ توانید کمی آب پیاز را دور بریزید یا در صورت تمایل پیاز را درشت رنده کنید. البته در نظر داشته باشید که هر زمان دیدید مواد شامی شل شده، می‌ توانید به کمک نان خشک پودر شده یا پودر سوخاری و حتی آرد، به آن قوام دلخواه را بدهید.
    علت سفت شدن شامی کباب
در ضمن مهم ترین دلیل سفت شدن شامی، گوشت زیاد از حد آن است. نسبت گوشت به حبوبات را مطابق دستور رعایت کنید. اضافه کردن آرد سوخاری یا نان خشک دو مزیت دارد، هم باعث وا نرفتن شامی می‌ شود و هم آن را ترد و نرم می‌ کند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.