طرز تهیه شامی کباب با سویا

طرز تهیه شامی کباب با سویا

طرز تهیه شامی کباب با سویا را اینجا بخوانید

دنیای قلم -«شامی» یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی‌‌‌هاست که در بیشتر مواقع با گوشت درست می‌‌‌شود. در موارد کمی هم برخی‌‌‌ها این غذا را با مرغ ترجیح می‌‌‌دهند. بد نیست بدانید در شهرهای مختلف روش پخت شامی متفاوت است، به‌‌‌طور مثال شامی بابلی، رودباری و همدانی داریم. در این مطلب می‌‌‌خواهیم یک شامی خوشمزه با سویا به‌‌‌شما یاد بدهیم.


 چی لازم داره؟  


برای تهیه شامی با سویا به 2 عدد سیب‌‌‌زمینی آب‌‌‌پز متوسط نیاز داریم، یک سوم بسته سویای آماده طبخ، یک عدد پیاز متوسط، یک هویج رنده شده، یک عدد تخم‌‌‌مرغ، اندازه 2 حبه پوره سیر و 2 قاشق غذاخوری آرد. ادویه جات مثل پودر تخم گشنیز، زردچوبه، پاپریکا، فلفل قرمز و سیاه تازه آسیاب شده، پودر سیر، پودر پیاز و نمک هم به میزان لازم.


 چطور درستش کنیم؟


سیب‌‌‌زمینی آب‌‌‌پز شده را رنده کنید و داخل یک ظرف بریزید. در ادامه سویا را اضافه کنید. بعد به ترتیب پیاز رنده شده، هویج رنده شده (رنده ریز بزنید) و پوره سیر و آرد، تخم مرغ و ادویه جات را بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید حدود یک ساعت داخل یخچال باشد تا همه مواد به خورد هم بروند. در ادامه مثل کتلت‌‌‌هایی که همیشه درست می‌‌‌کنیم، این مواد را سرخ می‌‌‌کنیم.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.