ترفندهایی برای جاافتادن خورش فسنجان

ترفندهایی برای جاافتادن خورش فسنجان

درست کردن خورش فسنجان را همه بلد هستند اما درست کردن خورش فسنجانی که جاافتاده باشد قلق خاص خودش را دارد. چند تفرند به شما آموزش داده می شود که این قلق را به درستی یاد بگیرید.

دنیای قلم -درست کردن خورش فسنجان را همه بلد هستند اما درست کردن خورش فسنجانی که جاافتاده باشد قلق خاص خودش را دارد. چند تفرند به شما آموزش داده می شود که این قلق را به درستی یاد بگیرید.


1 روغن انداختن خورش فسنجان


 برای این‌که خورش فسنجان شما به خوبی روغن بیندازد باید گردوها را در آب خیلی سرد بریزید تا به گردوها شوک وارد شود. این شوک باعث می‌شود روغن درون گردوها آزاد شود که باعث زیبایی و رنگ و لعاب خورش فسنجان می‌شود. برای نهایت استفاده از روغن گردو، طعم دار کردن و روغن انداختن خورش فسنجان، گردو را به صورت کامل خرد می‌کنیم و تکه‌ای کامل باقی نمی‌گذاریم، زیرا این کار باعث می‌شود تا روغن گردوها بهتر و راحت‌تر به خورش برسد و آن را چرب‌تر و خوشمزه‌تر کند. 


2بهترین ادویه‌ برای فسنجان


برای این‌که طعم و مزه بهتری از خورش فسنجان تجربه کنیم، استفاده از ادویه‎هایی نظیر زردچوبه، فلفل سیاه، چوب دارچین یا پودر دارچین، پودر زنجبیل همراه با زعفران اعلا می‌تواند تاثیری شگرف در مزه نهایی خورش داشته باشد. 


3 برای سیاه نشدن فسنجان چه کنیم


دلیل سیاه شدن خورش فسنجان استفاده از رب انار داخل آن است و مقدار این سیاهی به میزان استفاده از رب انار و همین طور رنگ خود رب انار است. برای این که میزان تیرگی و سیاهی خورش فسنجان را کنترل کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که رب بعد از اضافه شدن به غذا بین 10 تا 15 دقیقه بعد از پخت رنگ خود را به غذا منتقل می‌کند و به‎اصطلاح رنگ باز می‌کند، با توجه به همین نکته می‌توانید مقطعی رب انار خود را اضافه کنید تا به مرحله‌ای برسد که خورش فسنجان، رنگ مدنظرتان را گرفته است. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.