چند روش عالی برای تزئین آش

چند روش عالی برای تزئین آش

چند روش خوب برای تزئین آش را اینجا بخوانید

دنیای قلم -تزیین آش رشته باید زمانی انجام شود که مقداری سرد شده باشد. حتما یک ربع قبل از سرو، آش را بکشید و کنار بگذارید. وقتی سطح آش کمی خنک می‌شود یک لایه (مانند سرشیر) روی آن ایجاد می‌شود که روند تزیین آش را راحت‌تر می‌کند. بعد می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از این ایده‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای تزیین استفاده کنید.

 

1) استفاده از نعناع داغ، پیاز داغ و سیر داغ


 همان‌‌‌‌‌‌‌‌طور که در بالا ذکر شد، ساده‌‌‌‌‌‌‌‌ترین روش تزیین آش استفاده از نعناع داغ، پیاز داغ و سیر داغ است. با خطوط فرضی شروع کنید. می‌توانید به صورت یکی در میان و دایره‌ای از نعناع داغ و سیر داغ روی آش بریزید.


2) کشک زعفرانی، عطر و بوی ایرانی


 استفاده از کشک زعفرانی، عطر و بوی بسیار خوبی به آش رشته می‌دهد. علاوه بر آن رنگ زرد زعفران در کنار رنگ سبز آش، ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.


3) بته جقه و نقش های  اسلیمی


 از آن جایی که آش رشته یکی از غذاهای سنتی است، استفاده از بته جقه و نقش‌های اسلیمی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزیین آن است. برای ساده‌تر شدن تزیین آش، می‌توانید از شابلون‌ یا قیف استفاده کنید.


4) تزیین آش رشته با خلال دندان


 اغلب ظرف‌هایی که آش رشته در آن سرو می‌شود، دایره ای شکل است. شما می‌توانید چند دایره درون آش با نعناع داغ و کشک بکشید. برای این تزیین بهتر است که کشک و نعناع داغ مقداری رقیق باشند. سپس با استفاده از یک خلال دندان از روی شعاع دایره‌ها خطوط آرامی از خارج دایره به داخل آن بکشید. در روش بعدی همین کار را بکنید ولی این بار خطوط را یکی در میان یکی از داخل دایره به خارج و یکی از خارج به داخل بکشید. با این کار طرح زیبایی مانند گل خواهید داشت.


5) تزیین آش با قسمت بندی مربعی


 این تزیین بسیار ساده و شیک است. به این صورت که با کشک خط‌های موازی افقی و عمودی می‌کشیم تا قسمت بندی‌های مربعی روی سطح ایجاد شود. سپس داخل مربع‌ها را با نعناع داغ، پیاز داغ، کشک رنگی و بُنشن تزیین می‌کنیم.


6) تزیین آش با قیف و ماسوره


 یک روش زیبا و شیک برای تزیین استفاده از ماسوره‌های مختلف است. می‌توانیم با استفاده از کشک غلیظ و ماسوره روی آش را شکوفه یا گل‌های بزرگ و کوچک بزنیم.


7) استفاده از کشک‌های رنگی


یکی از بهترین راه‌ها برای تزیین آش استفاده از کشک است. قبل از شروع تزیین، کشک را در چند کاسه کوچک تقسیم کنید و به آن زردچوبه، نعناع یا رنگ خوراکی اضافه کنید. حال با کشک‌های رنگی شروع به طراحی روی آش کنید. اگر می‌خواهید آش را با رنگ‌های خوراکی طبیعی تزیین کنید ما برای شما ایده‌های خوبی داریم. استفاده از آب لبو و ترکیب آن با کشک به شما یک رنگ یاقوتی بسیار زیبا می‌دهد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.