طرز تهیه املت قارچ به روش سرآشپزها

طرز تهیه املت قارچ به روش سرآشپزها

طرز تهیه املت قارچ را اینجا بخوانید

دنیای قلم - املت قارچ یکی از غذاهای لذیذ و بین‌‌المللی است که به‌‌خصوص در وعده صبحانه طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این املت خوشمزه عمدتاً از سبزیجات معطر استفاده می‌‌شود، در این دستور ما از پیازچه استفاده می‌‌کنیم اما شما می توانید با توجه به میل خود از دیگر سبزیجات معطر استفاده کنید.


   چی لازم داریم؟


برای پخت یک املت قارچ خوشمزه برای دو نفر به 3 عدد تخم‌‌مرغ، 4 عدد قارچ متوسط، 3 ساقه پیازچه، یک عدد فلفل سبز، روغن، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی نیاز داریم.


     اما دستور پخت املت قارچ


برای تهیه املت قارچ حرفه‌‌ای، نخست پیازچه‌‌ها را بشویید و کنار بگذارید. قارچ‌‌ها را به سرعت بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید و روی تخته آشپزخانه به شکل ورقه‌ای ریز کنید.
حالا ماهیتابه را روی شعله کم قرار دهید و روغن را اضافه کنید و بگذارید داغ شود، سپس قارچ‌‌های خرد شده را داخل آن  بریزید و تفت دهید و کمی نمک روی قارچ‌‌ها بپاشید و مدام تفت دهید تا کاملا پخته شود.
در صورتی ‌که می‌‌خواهید قارچ‌‌ها آبدار باقی بمانند، آن‌‌ها را در تابه‌ای داغ بریزید و تفت دهید، اما چنان‌‌چه می‌‌خواهید آب شان کاملا گرفته شود، آن‌‌ها را در تابه‌ای سرد بریزید و روی شعله بگذارید تا آب‌شان کاملا تخلیه شود.


تخم مرغ‌‌ها را در کاسه‌‌ای بریزید و با همزن کاملاً هم بزنید تا کاملا یک‌‌دست شوند. بعد از آن پیازچه‌‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید.
پیازچه‌‌ها را با چاقو کاملاً ریز کنید و داخل تخم‌‌مرغ‌‌ها بریزید و دوباره با همزن‌‌دستی کاملا ترکیب کنید و به قارچ‌‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید و بگذارید املت شکل خودش را بگیرد و منسجم شود.
شعله را زیاد کنید و فلفل سبز تند را مانند زمانی که می‌‌خواهید بادمجان را کبابی کنید، روی شعله قرار دهید و بگذارید کمی کبابی شود و سپس روی تخته آشپزخانه بگذارید.
 سپس آن را کاملا نازک خرد کنید و داخل املت بریزید. سعی کنید این کار را تا جای ممکن سریع انجام دهید، چرا که با این‌‌کار طعم فلفلی و دودی مطبوعی به املت می‌دهید.
 پس از این ‌که املت کاملاً پخت، نیمی از املت قارچ را با کفگیر بردارید و روی نصف دیگر آن تا کنید و در بشقاب قرار دهید و با سس کچاپ میل کنید. نوش جانتان!

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.