چطور در منزل پنیر پیتزای کشدار و مقرون به صرفه درست کنیم؟

چطور در منزل پنیر پیتزای کشدار و مقرون به صرفه درست کنیم؟

روش عالی برای درست کردن املت و پیتزای کش دار را اینجا بخوانید

دنیای قلم -از املت، تا پیراشکی و پیتزای خانگی، هر غذایی با پنیرپیتزا خوشمزه‌تر می‌شود اما مشکل این‌جاست که پنیرپیتزاهای موجود در بازار یا کیفیت خوبی ندارند؛ یا اگر کیفیت دارند مقرون به‌صرفه نیستند اما می‌شود یک پنیر پیتزای خوشمزه و مقرون به‌صرفه در خانه تهیه کرد. برای این‌کار به 2 کیلو شیر پرچرب، یک لیوان سرکه سفید و کمی نمک نیاز داریم. حالا برویم سراغ مراحل تهیه این پنیر پیتزا:      


1) ابتدا شیر را داخل قابلمه می ریزیم و روی گاز گرم می‌کنیم.  
2) فقط در حد گرم شدن کافی است؛ دقت داشته باشید که شیر نباید جوش بیاید و گرنه به پنیر صبحانه تبدیل خواهد شد!
3) زمانی که با انگشت داخل شیر را تست کردید و خوب گرم بود. سرکه را به یک باره اضافه کنید و هم بزنید. حدود دو دقیقه طول می کشد تا پنیر درست شود.
4) بعد در یک آبکش، پارچه‌ای تمیز و نخی گذاشته و زیر آن هم ظرفی بگذارید.
5) پنیرها را داخل آبکش بریزید و به خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.
6) در ادامه آب پنیر را به قابلمه برگردانید و گاز را روشن کنید و در یک ظرف جدا هم آب و یخ آماده کنید. علت این‌کار برای کشدار شدن پنیر است. بعد پنیر را خوب با دست فشرده کنید.  
7) زمانی که پنیر داغ شد پنیر را داخل آن بیندازید و یک دقیقه زمان بدهید.
8) بعد آب اضافی آن را بگیرید و در آب یخ قرار دهید تا شوک ایجاد شود. دو مرتبه این عمل را تکرار کنید.  
9) پنیر را در آب پنیر بگذارید و خوب فشرده کنید و در نایلون فریزری قرار دهید. پنیر باید به مدت سه تا چهار ساعت در فریزر باشد و بعد خارج و رنده‌اش کنید. از دو کیلو شیر حدود 200 گرم پنیرپیتزا خواهید داشت.  

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.