طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده و رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده و رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب بسیار خوشمزه و رستورانی را اینجا بخوانید.

دنیای قلم - جوجه کباب خانگی برای یک روز تعطیل هم غذاست و هم تفریح برای اینکه یک جوجه کباب خانگی با طعم رستورانی درست کنید باید نکاتی را رعایت کنید. 

طرز تهیه جوجه کباب بسیار خوشمزه و رستورانی

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کوفته برنجی بسیار خوشمزه



مواد لازم برای تهیه جوجه کباب خانگی


کره ۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
مرغ متوسط ۱ عدد
زنجبیل یه تکه کوچک
ماست چکیده ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۶ تا ۸ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب خانگی

دستور پخت جوجه کباب خانگی 


ابتدا مرغ را تکه کرده و بشویید. تکه ها باید عمودی بریده شود تا بافت مرغ از هم باز نشود. سپس پیاز را خرد کنید ، ماست چکیده ، آب لیمو ، زنجبیل، زعفران ، روغن مایع و نمک و فلفل را مخلوط کرده و با مرغ آغشته کنید. صبر کنید تا سه ساعت مرغ آغشته شده در یخچال استراحت کند.
سپس مرغ را از یخچال خارج کنید و کره را که به دمای محیط رسیده به مرغ اضافه کنید. خوب هم بزیند تا همه تکه های جوجه چرب شود. 
سپس تکه ها را به سیخ بکشید و روی کباب پز قرار دهید. مدام جوجه ها را بچرخانید تا نسوزد. وقتی خوب کباب شد نوش جان کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه آبگوشت مجلسی بسیار خوشمزه


نکته


نکته ی اول در طرز تهیه جوجه کباب در مورد آبلیمو و نمک هست. اول اینکه آبلیو و نمک جوجه را سفت می کند. حذف آن هم جوجه را بی مزه می کند. برس کشیدن ترکیب آبلیمو و نمک به جوجه ی نیم پز شده هم به اندازه ی کافی به آن طعم و مزه نمی دهد و باید همراه این مواد بماند تا طعم بگیرد.
خوب پس چه کار کنیم که هم گوشت سفت نشود و هم به اندازه ی کافی طعم بگیرد.
ما باید دور تا دور جوجه ها را با روغن مایع کاور کنیم تا در اثر ماندن طولانی از نفود آبلیمو و نمک به تکه های جوجه جلوگیری کند در عین حال حسابی طعم دار شود.
برای طرز تهیه جوجه کباب در مورد شیوه ی خرد کردن پیاز هست. بعضی افراد پیاز را رنده می کنند تا تکه های جوجه را خوب بپوشاند. بعضی هم پیاز را داخل خرد کن یا بلندر له می کنند تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند.
این روش غلط است، چرا ؟ چون اگر پیاز له یا رنده شود به تکه های جوجه می چسبد و جدا نمی شود. بعد که ما روی حرارت کباب می کنیم این پیاز ها سریع می سوزند و ما گمان می کنیم رنگ جوجه عوض شده و پخت آن کافی است.

 

بیشتر بخوانید : خورش هویج تبریزی با مرغ با گوشت؛ طرز تهیه کامل

در حالیکه این پیازها هستند که طلایی (و بعضا قهوه ای و سیاه شدند و سوختند) و این باعث می شود پخت را متوقف کنیم و گوشت مرغ به خوبی نپزد و همچنین پیازهای سطح جوجه بسوزند و تلخ شوند.

اگر پیاز را به این شکل له کنید ما در جوجه کبابمان یک کاور تلخ و سوخته ی پیازی و گوشتی نپخته داریم.

پس رنده و له کردن پیاز ممنوع بهترین شکل خرد کردن پیاز خلال کردن آن هست.

نکته ی بعدی برای طرز تهیه جوجه کباب در مورد زعفران هست. یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما حتما زعفران آن هم به مقدار زیاد دارد.منتها مشکلی که وجود دارد این است که ما زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) را به جوجه ها اضافه می کنیم اما به جای اینکه تکه های جوجه طعم زعفرانی بگیرند پیازها و روغن و آبلیمو و خلاصه هرچی که داخل آن ریختیم طعم زعفران می گیرند و بعدا این مواد زعفرانی دور ریخته می شود که به نظر من خسارت است. خوب پس چه کار می کنیم؟

قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هرچیزی شامل پیاز و آبلیمو و ...) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه می کنیم و به مدت 1 ساعت (یا بیشتر) استراحت می دهیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد به آن سایر مواد را اضافه می کنیم.


 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.