وزیر اقتصاد به ضرر مردم در بورس چه واکنشی دارد؟

وزیر اقتصاد به ضرر مردم در بورس چه واکنشی دارد؟

وزیر اقتصاد: به مردم گفتم سوددهی بورس تضمین شده نیست و دینی بر دوشم نیست. در این رابطه بیشتر بخوانید.

دنیای قلم_ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، در جمع خبرنگاران درخصوص چرایی تغییر دامنه مثبت‌ومنفی در بورس گفت: «مسأله مثبت‌ومنفی دو‌ درصد در گذشته در شورای‌عالی بورس رد شده، این بار پیشنهاد را تغییر دادیم و در قالب نامتقارن رأی آورد. این مسأله یک تصمیم‌گیری فردی نیست.»

 

او گفت: «اتفاقا اول، من همیشه گفته‌ام مطالعه، مشاوره و سپس معامله و دوم اینکه باید دقت داشت و سوم همه سرمایه را در یک جا نگذاشت، اینها را خوشبختانه بنده گفته‌ام. درحال حاضر نیز که وضع بازار رو به بهبود است.»

 

 

بیشتر بخوانید: فراز و نشیب بورس در سال جاری + فیلم

 

 

به مردم گفتم سوددهی بورس تضمین شده نیست و دینی بر دوشم نیست

 

دژپسند

 

دژپسند اظهار کرد: «مطرح شدن بحث‌های اقتصادی مشکلی ندارد، اما پالس‌های منفی آن بحث‌های سیاسی و رقابتی است. بورس باید یک بازار کاملا حرفه‌ای باشد یعنی هیچ‌کس نباید با زبان سیاسی به بورس نگاه کند. اگر بازار حرفه‌ای باشد، مانایی، پویایی و پایداری آن مطلوب خواهد بود.»

 

وزیر اقتصاد تأکید کرد، هرکسی می‌خواهد می‌تواند تحلیل اقتصادی بیان کند، به‌طور مثال نظر بنده این است که اگر تحریم‌ها لغو شود بازار بورس آسیب نمی‌بیند چراکه صادرات روان خواهد شد و هزینه مبادله به یک‌چهارم کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین وضع شرکت‌های بورسی که صادرات دارند بهتر خواهد شد.دژپسند در مورد دعوت دولت از مردم برای حضور در بورس و زیان‌های وارده به آنها گفت: «به مردم گفتم سوددهی بورس تضمین شده نیست و دینی بر دوشم نیست.»

 

دژپسند درخصوص چرایی تأخیر در تغییر دامنه مثبت‌ومنفی بورس گفت: «مسأله مثبت‌ومنفی دو‌درصد در گذشته در شورای‌عالی بورس رد شد، این بار پیشنهاد را به نامتقارن تغییر دادیم و در قالب نامتقارن بود که در شورای‌عالی بورس رأی آورد. این مسأله یک تصمیم‌گیری فردی نیست.»

 

 

منبع: شهروند

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.