حکایت آرای کاندیداهای ریاست جمهوری

حکایت آرای کاندیداهای ریاست جمهوری

عذرا فراهانی روزنامه نگار در یادداشتی تعداد آرای نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را معنادار خواند و نوشت:

دنیای قلم - عذرا فراهانی -هر عدد و رقم این دوره از انتخابات ریاست جمهوری  پراز حرف است. حرف مردمی از سراسر سرزمین ایران.

آرای پزشکیان: 
انتخاب اول مردمی که سال‌هاست خون دل خوردند، مسعود پزشکیان است. اگر چه می‌دانند شاید او عملا نتواند خواسته ها و برنامه‌هایش را به سرانجام برساند. اما آرای او یعنی پشت کردن به سیاست های دولت رئیس جمهور شهید. 
سیاست‌هایی که رقیبان مسعود پزشکیان در تمام مناظره ها اعلام کردند باعث ایجاد آرامش و ثبات در کشور شده. سیاست‌ها در حوزه بهداشت و درمان، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، رشد چشمگیر تولید و افزایش تراز تجاری کشور و ...
همچنین سیاست‌هایی که دولتمردان برخی از کشورهای دنیا از دولت پیشین برای اداره کشورشان تقاضای کمک، الگو و برنامه کردند تا بتوانند  کشورشان را مدلی شبیه ایران کنند.
رقیبان پزشکیان در تمام مناظره‌ها، دوران ریاست خاتمی و روحانی بر قوه مجریه  را دوران بدبختی مردم ایران نامیدند و دولت رئیس جمهور شهید را دولت روشنایی ها، امیدها، پیشرفت‌های محیرالعقول.
آنها گفتند آمده‌ایم تا رهروی راه دولت سیزدهم باشیم. اما این ترکیب آرا حکایت دیگری دارد حکایت یک نه بزرگ به خیالبافی های سه رقیب دیگر‌.

آرای جلیلی:
اصول‌گرایان، همه فن حریف و دانای کل  و از یک طیف سیاسی، مذهبی و ولایی نتوانستند بخاطر مردمی که واقعا از صمیم دل و با اعتقادات قلبی از آنها حمایت کردند و  طرفداران همیشه پرو پاقرص آنها محسوب می‌شوند، چشم و دل از سودای  قدرت و صندلی برگیرند و به یک اجماع برسند.

آرای قالیباف:
آرای سه میلیون و اندی حجت را برای او تمام کرد. مردم او را نمی‌خواهند. اویی که در مناظره‌ها با غرور زیادی خود را رئیس جمهور حتمی می‌دانست.
قالیباف حتما حالا خود را سرزنش می‌کند که چرا به نفع جلیلی انصراف نداد تا ادعای دلسوز بودن او برای رهبری، نظام و مردم، مثل پر گاه بر باد نرود.
او که صاحب یکی از صندلی های قوای سه گانه است، حاضر نشد چشم طمع از صندلی قوه مجریه بردارد.
اگر او این آرا را به یاد بسپارد حتما برای دوره بعد خجالت خواهد کشید برای ریاست جمهوری کاندیدا شود چه کاندیدای روکشی چه کاندیدای پوششی.
آرای باطله:
 این آرای چندین دوره است در انتخابات مختلف در ایران، جزو یکی از رقبای اصلی انتخابات برای کاندیداها محسوب می‌شود. آنها نباید این رقیب جدی را دست کم بگیرند.
آرای پور محمدی:
پورمحمدی در تمامی مناظره‌ها از همه کاندیداها بهتر و منطقی تر حرف زد اما مردم فراموشکار نیستند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.