فیلم‌هایی که  ایام نوروز پخش می‌شود

فیلم‌هایی که ایام نوروز پخش می‌شود

دنیای قلم -سید مصطفی صابری- تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای فیلم‌بازها و سریال‌بین‌هاست که آثار شاخص یک‌سال اخیر را که در طول سال فرصت تماشای‌شان را نداشتند، ببینند و لذت ببرند. در این بین مدتی است مینی‌سریال‌ها خیلی محبوب شدند، حضور چهره‌های سینمایی که در سریال‌های بلند بازی نمی‌کنند، تولید در استاندارد بالا که به‌طور معمول برای سریال‌های چند فصلی ممکن نیست و جمع‎شدن داستان در کمتر از 10 قسمت باعث رونق مینی‌سریال‌ها شده است. ما کار را برای شما راحت کردیم و 7 مینی‌سریال جذابی را که در ماه‌های آخر 2023 و اوایل 2024 پخش و در شبکه نمایش خانگی ما هم با دوبله ارائه شده‌اند، معرفی کردیم تا از تماشای‌شان لذت ببرید.


1. کارآگاه حقیقی، سرزمین تاریکی


«کارآگاه حقیقی» سریالی است که هر فصلش مینی‌سریالی مستقل با داستان و شخصیت‌های تازه محسوب می‌شود. فصل چهارم این سریال در 6 قسمت، داستانی معمایی با وحشتی ملموس را در اتمسفری خاص بیان کرد. داستان در آلاسکا می‌گذرد، جایی که با شب‌های طولانی‌اش شناخته می‌شود. کارمندان یک مرکز تحقیقاتی به طرز عجیبی می‌میرند. دو کارآگاه زن درگیر این پرونده می‌شوند و حین تحقیق متوجه می‌شوند این اتفاق ارتباط عجیبی با یک پرونده قدیمی دارد. کم کم پای باورهای ترسناک بومیان به ماجرا باز می‌شود. سریال انتظار مخاطب را از یک داستان جنایی در سطح بالایی برآورده می‌کند و با ریتمی جذاب یک به یک گره‌هایش را باز می‌کند.


2. فرزند عزیز


یک مینی‌سریال آلمانی 6 قسمتی در ژانر جنایی که شروعی توفانی دارد. ماجرا با پیدا شدن یک زن مرموز آغاز می‌شود. زنی که همنام دختری است که سال‌ها قبل ربوده شده. اما او هیچ‌شباهتی به آن دختر ندارد. دخترکی همراه این زن است که مشخص نیست فرزند اوست یا نه. با پیش رفتن تحقیقات پلیس مشخص می‌شود که ماجرا مربوط به یک آدم‌ربایی عجیب است. سریال در گره‌افکنی و قلاب انداختن به ذهن مخاطب عالی عمل می‌کند.


3. پادشاه تالسا


یک کمدی اکشن خاص با بازی سیلوستر استالونه که انگار خیال پیرشدن ندارد. ماجرای سریال درباره گنگستر است که بعد از سال‌ها از زندان آزاد  و متوجه می‌شود رفقای قدیمش به او خیانت کرده‌اند. برای همین تصمیم می‌گیرد کسب و کار تبهکارانه خودش را راه بیندازد؛ اما مشکل این‎جاست که او هیچ چیز از دنیای تازه مثل موبایل، اینترنت و... نمی‌داند و همین موضوع موتور متحرک داستان برای خلق موقعیت‌های بامزه است.


4. سقوط خاندان آشر


یک درام ترسناک درباره سقوط یک امپراتوری بزرگ، به کارگردانی کسی که شاهکارهایی چون «عمارت تسخیر شده هیل» و «عشای نیمه شب» را از او دیدیم. داستان درباره خانواده ثروتمند آشر است که طی سال‌ها بزرگ‎ترین کارتل دارویی کشور شدند. اما با ورود زنی مرموز، یک به یک فرزندان این خانواده به اشکال فجیعی به قتل می‌رسند تا این‌که پدر خانواده از این قتل‌ها رمزگشایی می‌کند. سریال ساختار جالب و سینمایی دارد.


5. هواپیما ربایی


یک مینی‌سریال نفس‌گیر درباره ربوده شدن هواپیمایی که از دبی به مقصد لندن می‌رود. ابتدا تصور می‌شود با یک هواپیماربایی ساده مواجهیم، اما ربایندگان اصلی داخل هواپیما نیستند، فقط با طراحی نقشه‌ای پیچیده از روی زمین درحال کنترل همه چیز هستند تا به مقاصد عجیب‌شان برسند. در این بین یک مذاکره کننده حرفه‌ای که شغلش متقاعد کردن سرمایه‌گذاران بزرگ است در هواپیما حضور دارد و باید با استفاده از هوشش جان خودش و دیگر مسافران را نجات دهد.


6. آن‌هایی که زنده ماندند


مینی‎سریالی جذاب که اسپین‌آفی از «واکینگ دد» است و در حقیقت خیزش دوباره این دنیای هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. چون «واکینگ دد» و دیگر اسپین‌آف‌هایش دیگر چندان محبوب نبودند؛ اما «آن‌هایی که زنده ماندند» با خط داستانی متمایز، طراحی صحنه و دکور خاص و تمرکز روی شخصیت محبوب ریک توانست بازگشت رویایی برای طرفداران این سریال باشد. البته برای تماشای این مینی‌سریال نیازی به این‌که سریال اصلی را دیده باشید ندارید.


7. وظیفه بعد از مدرسه


یک سریال تین‌ایجری جالب محصول کره‌جنوبی که در 10 قسمت راوی داستان تهاجم فضایی‌ها به زمین است. در این بین ارتش کره برای ساعات بعد از مدرسه دست به دامن یکسری نوجوان می‌شود تا در این نبرد به آن‌ها کمک کند. در این بین شیطنت‌ها، روابط عاطفی و اتفاقات هیجان‌انگیزی شکل می‌گیرد که باعث سرگرم‌کننده بودن این سریال می‌شود.       

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.