درمان خانگی رفلاکس معده

درمان خانگی رفلاکس معده

4 درمان خانگی برای رفلاکس معده

دنیای قلم -رفلاکس معده یک مساله آزار دهنده و شایع است که میتوان با چند کار کوچک در خانه آن را کنترل کرد. 


1 جویدن آدامس

 جویدن آدامس می‌تواند به کاهش رفلاکس اسید معده کمک کند. آدامس جویدن به بدن می‌گوید بزاق بیشتری که یک پاک کننده طبیعی اسید در روده است تولید کند. بعد از صرف غذا یک آدامس را به مدت ۳۰ دقیقه بجوید. با جویدن آدامس غدد بزاقی فعال می‌شود و به آرام کردن اسید اضافی در معده کمک می‌کند. برای حفظ سلامت دندان‌ها آدامس‌های بدون قند را انتخاب کنید. 


2 از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید

 غذاهای محرک می‌توانند علایم رفلاکس اسید معده را افزایش دهند. مواد غذایی مانند گوجه‌فرنگی، غذاهای پرچرب و سرخ شده   و کافئین، مرکبات، نعناع، سیر، پیاز و شکلات می‌توانند معده را تحریک کنند. البته علایم ناشی از مصرف این مواد در هر فردی متفاوت است.  


3 پوشیدن لباس‌های راحت

 لباس‌های تنگ می‌تواند به معده فشار وارد کند، اسید را وارد مری کند و رفلاکس اسید معده را بدتر کند. از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. لباس‌های گشاد یا کشدار می‌تواند از تحریک سوزش سر دل و اسید معده جلوگیری کند. همچنین کمربند لباس خود را محکم نبندید. لباس راحت و مناسب می‌تواند عمل هضم و حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش آسان کند.


4  صاف نشستن

 در بسیاری از افراد با بهبود وضعیت بدن رفلاکس اسید معده تسکین می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که خم شدن بعد از غذا باعث کاهش سرعت انتقال غذا می‌شود. وضعیت نامناسب بدن نیز به شکم فشار وارد می‌کند و اسید معده را به سمت بالا هدایت می‌کند. برای یک وضعیت مناسب ستون فقرات، شانه‌های خود را به سمت پایین و عقب قرار دهید. سر خود را به عقب بکشید و عضلات مرکزی را درگیر کنید. از یک بالش کمر برای صاف نشستن استفاده کنید و هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه موقعیت خود را تغییر دهید.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.