نشانه‌هایی که می گوید سرماخورده اید یا ویروسی شده اید

نشانه‌هایی که می گوید سرماخورده اید یا ویروسی شده اید

به آنفلوآنزا مبتلا شدیم یا ویروس تنفسی؟

دنیای قلم -با شروع فصل سرما، ابتلا به آنفلوآنزا، کووید-۱۹ و ویروس‌ سینسیشیال تنفسی (آر‌اس‌وی) به صورت گسترده‌ای شیوع یافته است. با این حال، نشانه‌‌های این بیماری‌ها ممکن است مشابه یکدیگر باشند و تشخیص آن‌ها در نگاه اول دشوار به نظر برسد. به گزارش ایندیپندنت فارسی، بهترین راه تشخیص این بیماری‌ها، انجام آزمایش است. اما اگر جویای روشی کلی برای تشخیص این بیماری‌ها باشید، چند نشانه به شناخت تفاوت‌ها کمک می‌کند. دکتر توماس روسو، استاد و متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه بوفالو نیویورک می‌گوید: «بین علامت‌های این بیماری‌های ویروسی شباهت زیادی وجود دارد، چنان‌چه گاهی کار پزشکان را نیز در تشخیص بیماری سخت می‌کند.»


نشانه‌های آنفلوآنزا| طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (سی‌دی‌سی)، نشانه‌ها و عوارض اصلی آنفلوآنزا عبارت‌اند از: تب یا احساس تب و لرز، سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، دردهای عضلانی یا درد در بدن، سردرد و خستگی  و نیز اسهال و استفراغ که در کودکان شایع‌تر از بزرگ‎سالان است.  


نشانه‌های کووید ۱۹| طبق گزارش سی‌دی‌سی، نشانه‌‌های کووید ۱۹ عبارت‌اند از: تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا دشواری در تنفس، خستگی، دردهای عضلانی یا درد بدن، سردرد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، گلودرد، احتقان یا آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال. 


نشانه‌های ابتلا به ویروس تنفسی| بنا به گزارش سی‌دی‌سی، افرادی که به ویروس تنفس آر‌اس‌وی مبتلا می‌شوند، با این عوارض مواجه‌اند: آبریزش بینی، کاهش اشتها، سرفه کردن، عطسه کردن، تب و خس‌خس سینه.


نشانه‌های رایج سرماخوردگی| سی‌دی‌سی عوارض ابتلا به به سرماخوردگی را چنین برمی‌شمرد: عطسه‌ کردن، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد،‌ سرفه کردن، چکیدن مخاط بینی در گلو، چشمان اشک‌آلود و تب که البته چندان رایج نیست.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.