معجزه این معجون برای سرماخوردگی

معجزه این معجون برای سرماخوردگی

دمنوش زنجبیل، لیمو و عسل برای سرماخوردگی

دنیای قلم -وقتی صحبت از دمنوش مناسب سرماخوردگی می‌شود، حتما یاد ترکیب زنجبیل، لیمو و عسل می‌افتیم. اما چرا این دمنوش برای سرماخوردگی مفید است؟  
* لیمو سرشار از ویتامین c است. ویتامین c به تقویت سیستم ایمنی و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. این موضوع هنگام سرماخوردگی باعث کاهش التهاب و تورم در بدن می‌شود. همچنین دارای اسیدیته طبیعی است که به تجزیه مخاط کمک می‌کند.
* از طرفی، زنجبیل حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام جینجرول است که به عنوان بخش دارویی قوی زنجبیل شناخته شده است. زنجبیل به شما کمک می‌کند تا سموم بدن خود را دفع کنید که در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مفید است. 
* عسل یک سرکوب کننده طبیعی سرفه است. همچنین توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را بهبود می‌بخشد و خطر تب را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر به فکر دمنوش برای تب و سرماخوردگی هستید، این دمنوش بهترین انتخاب است. شیرینی طبیعی عسل، ترشی لیمو  و طعم تند زنجبیل را متعادل می‌کند.   


 
 طرز تهیه دمنوش زنجبیل، لیمو و عسل


این دمنوش را می‌توانید به صورت گرم یا سرد درست کنید. برای تهیه دمنوش سرد، ابتدا کمی زنجبیل تازه را پوست بگیرید، آن را به طور نازک برش دهید و داخل شیشه بریزید. سپس لیمو را نازک برش دهید و به شیشه اضافه کنید. در آخر به اندازه‌ای عسل اضافه کنید که روی زنجبیل و لیمو را بپوشاند. در شیشه را محکم ببندید، در یخچال بگذارید و اجازه دهید حداقل ۶ ساعت بماند. این مخلوط، آبکی شده و تبدیل به شربت می‌شود. اما معمولا هنگام گلو درد، دمنوش گرم بهتر است. بنابراین می‌توانید زنجبیل را به همراه آب داخل قوری ریخته تا کمی جوش آید. سپس به آن لیمو و عسل اضافه کنید. اما آب آن نباید خیلی داغ باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.