عواملی که باعث می شود خیلی سرمابخورید

عواملی که باعث می شود خیلی سرمابخورید

دلایل سرماخوردگی چیست

دنیای قلم -شما همیشه در معرض انواع ویروس‌ها از جمله ویروس‌ سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید‎‌‌‌‌‌‌۱۹ هستید. بنابراین طبیعی است که در طول سال چند بار بیمار شوید. اما اگر فکر می‌کنید بیشتر از اطرافیان‌تان دچار بیماری‌های ویروسی می‌شوید، احتمالا یک یا چند عامل از عوامل زیر علت بروز این مشکل است:  
 


1 سیگار می‎‌‌‌‌‌‌کشید

چون مواد شیمیایی موجود در دود سیگار با تضعیف سیستم ایمنی بدن باعث تغییر عملکرد آن می‌شود. 


2 بهداشت را رعایت نمی‎‌‌‌‌‌‌کنید

دست‌های شما در طول روز با میکروب‌های زیادی در تماس هستند. هنگامی که سطوح حاوی میکروب را لمس می‌کنید و سپس دست‌ خود را به صورت، لب‌ها یا غذا می‌زنید ممکن است بیمار شوید.


3استرس دارید

 

 استرس مزمن روی بدن تاثیر منفی دارد، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد و توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت را سرکوب می‌کند. 


4 کم می‎‌‌‌‌‌‌خوابید

کمبود خواب باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و توانایی آن را برای مبارزه با عفونت‌ها و ویروس‌ها کاهش می‌دهد.


5 غذای ناسالم می‎‌‌‌‌‌‌خورید

رژیمی که فاقد مواد مغذی ضروری است یا مقدار زیادی قند و غذای فراوری‌شده دارد، روی سلامت روده و سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می‌دهد.


6 کمبود ویتامینd  دارید

پایین بودن سطح ویتامین d می‌تواند روی سلامت سیستم ایمنی تاثیر بگذارد و خطر ابتلا به بعضی از بیماری‌ها از جمله عفونت حاد دستگاه‌ تنفس، آنفلوآنزا و کووید‎‌‌‌‌‌‌۱۹ را افزایش دهد.


7 بدن‎‌‌‌‌‌‌تان هیدراته نیست

آب مواد مغذی ضروری را به سلول‌ها منتقل می‌کند و دهان، بینی و گلو را مرطوب نگه می‌دارد که همه‌ این‌ها برای جلوگیری از بیماری مهم هستند.
البته در کنار این عوامل سیستم ایمنی ضعیف بدن، وراثت و بهداشت دهان و دندان هم می‎‌‌‌‌‌‌تواند موثر باشد.  
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.