چطور از آلزایمر پیشگیری کنیم

چطور از آلزایمر پیشگیری کنیم

چطور از آلزایمر پیشگیری کنیم

دنیای قلم -مغز به سوخت نیاز دارد و برای این منظور به چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزی‎‎ها، پروتئین‌ها و ویتامین‌های کافی و مواد معدنی نیاز دارد. مصرف برخی غذاها و بسیاری از کربوهیدرات‎های پیچیده، غذاهای فراوری شده و شکر، تولید سموم در بدن را تحریک می‌کند. این سموم می‌تواند منجر به التهاب و ایجاد پلاک در مغز شود و در نتیجه در عملکرد شناختی اختلال ایجاد کند. اما با انتخاب درست غذا و اصلاح سبک زندگی می‌توانیم از آلزایمر پیشگیری کنیم.


چی بخوریم؟


انواع توت‌ها، قهوه، سبزی‎های سبز،  آجیل، شکلات‌های تیره، ماهی دارچین، زردچوبه، غذاهای حاوی ویتامین ب 12 مثل گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، لوبیا خشک، آووکادو، غلات و شیر سویا، روغن نارگیل، بادام،  اسیدهای چرب امگا ۳ که با خوردن ماهی چرب، گردو، لوبیا، روغن زیتون تامین می شود و....


 چه کنیم؟


سیگار کشیدن را ترک کنید،  فشار خون و سطح کلسترول را کنترل کنید، مراقب وزن‌تان باشید، شغلی مهیج را برگزینید، دنبال مطالعه، بازی ذهنی و جدول باشید.  زندگی اجتماعی سالم می‌تواند به جلوگیری از بروز این بیماری کمک کند. از میوه‌ها و سبزی‎های بسیار غنی استفاده کنید. به جای چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود، چربی‌های سالم را جایگزین کنید. از غذاهای فراوری شده و آلاینده‌های فلزی مانند آلومینیم و جیوه اجتناب کنید. در ضمن چند دقیقه قرار گرفتن در آفتاب صبحگاهی می‌تواند ویتامین «د» روزانه را تامین کند که این موضوع  به بهبود عملکرد مغز کمک می‏کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.