چه اشتباهاتی جلوی لاغری را می گیرد

چه اشتباهاتی جلوی لاغری را می گیرد

هرچند کاهش وزن می‌تواند هدف مهمی برای تامین سلامتی باشد، اما روش‌های اشتباه رسیدن به آن می‌تواند برای ما مضر باشد

دنیای قلم - راه‌های درست و غلطی برای کاهش وزن‌های اضافه وجود دارد و آگاهی از هر دوی آن‌ها بسیار مهم است. اگر هدف شما کاهش وزن سالم است، مشورت با متخصص،تعیین اهداف واقع بینانه، ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی، فعال بودن و صبور بودن به شما کمک می کند در طول این روند با انگیزه بمانید، وزن کم کنید و در عین حال انرژی جسمی و ذهنی‌تان هم تامین شود. پایگاه «eat this.com» در مطلبی به اشتباهات رایج برای کاهش وزن پرداخته است که ترجمه بخش کوتاهی از آن را به‌نقل از «سلامت نیوز» مطالعه می‌کنید:  


  رژیم‌های مد روز


هنگامی که رژیم های غذایی مد روز را رعایت می کنید، مواد مغذی حیاتی بدن خود را محدود می کنید. به‌علاوه، بسیاری از افراد در نهایت به عادات قبلی خود باز می‌گردند و وزنی را که برای از دست دادن آن سخت تلاش می‌کردند، به دست می‌آورند.


 قرص‌های رژیمی


یکی دیگر از مدهایی که باید از آن اجتناب کنید، مصرف قرص‌های لاغری است. بسیاری از آن‌ها شواهد علمی برای اثبات ادعاهای خود ندارند و این موضوع می‌تواند به عوارض جانبی منفی منجر شود.


 محدودیت شدید کالری


 افراط در محدودیت کالری یک راه فوق‌العاده ناسالم برای کاهش وزن است و می‌تواند به از دست دادن عضلات، کمبود مواد مغذی، خستگی، تحریک پذیری و متابولیسم ضعیف منجر شود. این نوع کاهش وزن پایدار نیست و می‌تواند به افزایش مجدد وزن منجر شود. به علاوه، سطح انرژی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود احساس خستگی و فرسودگی کنید.


 حذف وعده‌های غذایی 


نخوردن وعده های غذایی، زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید، می‌تواند باعث شود که بعداً در روز بیشتر از آن چه برنامه‌ریزی کرده‌اید، غذا مصرف کنید.


 ورزش بیش از حد


ورزش بخش مهمی از روتین کاهش وزن است، اما یافتن تعادل هم مهم است. ورزش بیش از حد می‌تواند به آسیب‌بدنی، خستگی و فرسودگی منجر شود.


 خوردن بیش از حد غذاهای کم کالری 


 بدن شما از کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند. با حذف آن‌ها از رژیم غذایی خود، ممکن است احساس تحریک‌پذیری و خستگی، همراه با سردرد و احساس انرژی پایین داشته باشید.


 تاکید بیش از حد بر مکمل‌ها


استفاده از مکمل‌ها به جای غذای کامل، می‌تواند  به مشکلات متعددی مانند نداشتن تعادل مواد مغذی منجر شود و شما را از ایجاد عادات سالم و پایدار باز دارد. غذاها، مواد مغذی دیگر مانند فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم و ... را برای بدن تامین می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مواد معدنی، وقتی کمبودی وجود ندارد، فواید سلامتی خاصی را ارائه نمی دهد.


 کالری‌شماری وسواسی


کالری‌شماری را به وسواس تبدیل نکنید. شمارش مداوم کالری‌ها می‌تواند به تثبیت ناسالم روی غذا منجر شود و به طور بالقوه باعث ایجاد
 عادت های غذایی نامنظم شود.


 رژیم های حذفی


حذف برخی غذاها یا گروه‌های غذایی از زندگی خود بدون این‌که از نظر پزشکی ضروری باشد، می‌تواند به یک رژیم غذایی نامتعادل و کمبودهای تغذیه‌ای منجر شود.


 ترجیح دادن گروه‌های غذایی خاص


فراموش نکنید که خوردن گروه‌های غذایی خاص می‌تواند به کمبود مواد مغذی منجر شود؛ به جای آن ، روی خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاها از همه گروه های غذایی است، تمرکز کنید.


 حذف کامل چربی ها


برخلاف تصور رایج، همه چربی‌ها مضر نیستند. غذاهای خاصی با محتوای چربی بالا وجود دارند که اگر در حد اعتدال مصرف شوند، واقعا برای شما مفید هستند. چربی‌های سالم همچنین می‌توانند به شما در احساس سیری و مدیریت هورمون‌های گرسنگی کمک کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.