8 عادتی که عمر شما را طولانی می کند

8 عادتی که عمر شما را طولانی می کند

چطور عمر طولانی داشته باشیم

دنیای قلم -یک مطالعه جدید ثابت کرده که پیروی از هشت عادت سالم در زندگی روزمره، می‌تواند سال‌ها به زندگی اضافه کند. به‌ نوشته «فوکوس‌آنلاین» این هشت عادت عبارتند از: فعالیت بدنی، رهایی از اعتیاد به مواد افیونی، استعمال نکردن دخانیات، مدیریت استرس، رژیم غذایی مناسب، پرهیز از نوشیدن الکل، بهداشت خواب و روابط اجتماعی مثبت.


به گزارش « دویچه وله »  این مطالعه نشان داده مردانی که در ۴۰ سالگی هر هشت عادت را دارند، به‌طور متوسط ۲۴ سال بیشتر از مردانی که هیچ‌یک از این عادت‌ها را ندارند، عمر خواهند کرد. برای زنان، هر هشت عامل سبک زندگی سالم در میان سالی و در مقایسه با زنانی که هیچ یک از این عادت‌ها را نداشتند، با پیش‌بینی ۲۱ سال زندگی بیشتر مرتبط بود.


 همچنین محققان دریافتند که تغییر سبک زندگی سالم باعث افزایش امید به زندگی حتی در سنین بالا می‌شود، به طوری که حتی اگر تغییر کوچکی در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی خود ایجاد کنید، باز هم سودمند است.به‌ گفته پژوهشگران، این یافته‌ها بر نقش سبک زندگی سالم  در کمک به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی که به ناتوانی زودرس و مرگ منجر می‌شود، تاکید می‌کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.