روش های عالی برای از بین بردن شوری قورمه سبزی

روش های عالی برای از بین بردن شوری قورمه سبزی

با این روشها شوری قورمه سبزی را از بین ببرید

دنیای قلم -در پخت بعضی غذاها مانند کباب، کوکو یا برنج، نمک از ابتدا ریخته می‌شود و در صورت شوری باید به دنبال راهکاری مناسب برای رفع آن بود؛ اما در بعضی غذاهای آبکی به خصوص خورشت‌ها که با تبخیر آب آن‌ها، طعم و مزه هم به مرور تغییر می‌کند، می‌توان نمک و ادویه‌ دیگر را به صورت تدریجی و آرام آرام به غذا اضافه کرد.

 

به گزارش «برترین ها»  این راهکار از شور شدن غذا جلوگیری می‌کند و با انجام آن دیگر نیازی به ترفندهای رفع شوری نخواهید داشت. اما اگر به هر دلیل مزه خورشت شور شد هم جای نگرانی نیست. ترفندهای مختلفی وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید مزه شوری خورشت را کاهش دهید.

قورمه سبزی


  انداختن سیب‌زمینی در خورشت 


سیب‌زمینی، نمک غذا را به خود جذب می‌کند و از این طریق طعم و مزه شوری در غذا را کاهش می‌دهد. البته استفاده از این ترفند، یک نکته مهم دارد که نباید فراموش کرد و این نکته، برداشتن تکه‌های سیب‌زمینی بعد از جذب نمک است. در صورتی که سیب‌زمینی‌ها در داخل غذا باقی بمانند، دوباره نمک جذب شده را به غذا پس می‌دهند، بنابراین پس از نیم ساعت و با چشیدن غذا باید سیب‌زمینی‌ها را از داخل آن خارج کرد.


  ریختن آب جوش


 این راهکار هم جزو ترفندهای نسبتا قدیمی برای رفع شوری غذاهای آبکی مانند سوپ و خورشت است که در بیشتر موارد شوری را از بین نمی‌برد اما تا حد زیادی آن را کاهش می‌دهد.


  استفاده از ترشیجات


 افزودن مقداری سرکه، آب لیمو یا آب غوره به غذا تا حد زیادی شوری را کاهش می‌دهد. البته مقدار زیاد این مواد، طعم خورشت را تلخ می‌کنند، بنابراین استفاده از آن‌ها را باید با دقت زیادی انجام داد.


  اضافه کردن شکر به غذا 


اضافه کردن شکر، یکی دیگر از روش‌هایی است که به منظور رفع شوری قورمه سبزی می‌توان از آن استفاده کرد. طعم شیرین شکر، شوری نمک را خنثی می‌کند و باعث متعادل شدن طعم غذا می‌شود. البته در استفاده از شکر هم باید دقت زیادی کرد، زیرا افزودن شکر بیش از اندازه لازم باعث ایجاد طعم شیرین و نامطلوب در خورشت قورمه‌ سبزی می‌شود.


  استفاده از گلوله‌های خمیری


 درست کردن چند گلوله خمیری با آرد گندم و آب و اضافه کردن آن به خورشت قورمه سبزی یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که زمان شور شدن این غذا می‌توان از آن استفاده کرد. البته گلوله‌های خمیری هم باید پس از نیم ساعت از غذا خارج شوند، در غیر این صورت، شوری را به غذا پس می‌دهند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.