ترفندهای  پخت ماکارونی مجلسی برای جشن های تولد و دورهمی‌ها

ترفندهای پخت ماکارونی مجلسی برای جشن های تولد و دورهمی‌ها

پخت ماکارونی مجلسی روش هایی دارد که باید بدانید اینجا را بخوانید

دنیای قلم -ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهاست که دستور پخت یکسان و ساده‌ای دارد؛ اما این‌ روزها که پخت غذاهای مجلسی برای دورهمی‌ها پرخرج شده،پای ماکارونی هم به مهمانی‌ها باز شده، برای همین وقتی تعداد زیادی ماکارونی درست می‌کنیم، قلق‌های کار متفاوت می‌شود و ممکن ماکارونی ما طعم و رنگ همیشگی را نداشته باشد یا به هم بچسبد. در ادامه چند نکته مهم را مرور می‌کنیم که به پخت یک ماکارونی مجلسی کمک می‌کند.
 

ریسک نکنید

پخت بعضی ماکارونی‌ها قلق‌های خاص خودش را دارد؛ برای همین اگر می‌خواهید برای مهمان، ماکارونی درست کنید سراغ ماکارونی نروید که تا به‌حال از آن استفاده نکرده‌اید که غافلگیر نشوید. ضمن این‌که بهتر است سراغ برندهای ناشناس نروید که آن هم ریسک‌های خاص خودش را دارد.


پیاز فراموش نشود

پیاز یکی از پایه‌های ثابت پخت ماکارونی است و در خوش طعم شدن آن تاثیر فراوانی دارد، اما برخی افراد مایل نیستند پیاز را در ماکارونی ببینند و از آب پیاز یا پودر آن برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند.


 اگر سویا می‌زنید

افرادی که از سویا برای درست کردن ماکارونی استفاده می‌کنند، باید دقت کنند که سویا را از چند ساعت قبل در آب خیس کنند تا طعم بهتری بگیرد و نفخ سویا از این طریق گرفته شود. این ‌کار به داشتن بافت بهتر برای سویا پیش از پخت ماکارونی و پس از آن کمک می‌کند.اگر هم از گوشت چرخ کرده  استفاده می کنید هر چه تازه تر باشد ماکارونی شما خوشمزه تر می شود.

ماکارونی مجلسی
 رب با حرارت ملایم

از دیگر نکاتی که برای تهیه  سس ماکارونی باید درنظر داشته باشید، استفاده از رب به اندازه مناسب است. حتما اجازه دهید رب در مواد ماکارونی با حرارت ملایم سرخ شود. علاوه بر این‌ها، برای خوش‌رنگ‌تر شدن ماکارونی می‌توانید مقداری زعفران دم کرده را به مواد سس آن اضافه کنید. درضمن به‌جای ترکیب ادویه‌ها، بهتر است از ادویه ثابت ماکارونی  استفاده کنید که قبلاً تهیه کرده‌ یا خریده‌اید.


 چه کنیم ماکارونی‌ها نچسبند

استفاده از آب‌جوش برای سالم ماندن بافت ماکارونی ضروری است. بهتر است قابلمه‌ای را انتخاب کنید که طول زیاد و عرض کم داشته و به اندازه کافی آب‌جوش در آن وجود داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توانید برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی در حین پخت آن درنظر داشته باشید، افزودن زردچوبه، روغن و نمک به آب جوش ماکارونی است. روغن باعث می‌شود رشته‌های ماکارونی به هم نچسبد و اضافه کردن نمک، طعم فوق‌العاده‌ای به ماکارونی می‌بخشد.

برای خوش‌رنگ‌تر شدن رشته‌های ماکارونی از زردچوبه استفاده کنید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که ماکارونی را پس از آب‌کشی دم نمی‌کنند، روی ماکارونی به هیچ وجه آب سرد نریزید. ریختن آب سرد روی ماکارونی باعث می‌شود رشته‌های آن از هم جدا شود و ماکارونی ظاهر بهتری داشته باشد، اما بیشتر نشاسته آن از بین می‌رود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.