طرز تهیه فلافل آبادانی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فلافل آبادانی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه فلافل آبادانی خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

دنیای قلم -ساندویچ فلافل یکی از ساندویچ‌های خوشمزه و مطمئنی‌ است که می‌تواند جور یک وعده غذایی سبک را بکشد. به‌خصوص در این روزها یک وعده ساندویچ فلافل سالم و خوشمزه می‌تواند انتخاب خوبی برای افطار در بوستان‌ها و فضای باز باشد.


مواد لازم


 نخود: 2لیوان
 پیاز بزرگ: یک عدد
 سیر رنده شده: 5 حبه
 پودر انبه خشک، آویشن، پودر تخم گشنیز: به میزان لازم
  زردچوبه، فلفل قرمز، نمک: به میزان لازم
 جعفری خرد شده: به میزان دلخواه

فلافل

  طرز تهیه :


نخود را از 24ساعت قبل خیس کنید و در طول این مدت چند بار آبش را عوض کنید تا نفخش به طور کامل از بین‌برود. در نهایت نخود آبکش‌شده را با چرخ‌گوشت و فیلتر درشت، چرخ کنید. پیازو سیر رنده شده را به همراه پودر انبه، زردچوبه، آویشن، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل به مخلوط‌ اضافه‌ کنید و آن را با فیلتر ریز چرخ‌گوشت، چرخ کنید. حالا  وقت اضافه کردن جعفری خردشده است. مواد مخلوط‌شده را خوب ورز دهید، روی ظرف سلفون بکشید و اجازه بدهید تا دو ساعت در یخچال استراحت ‌کند. بافت فلافل نباید خیلی سفت باشد در نهایت با قالب فلافل یا دست گلوله‌های کوچکی از مواد را درون ظرفی که قطر کم و ارتفاع زیادی داشته‌باشد درون روغن سرخ‌کردنی، سرخ‌کنید. فلافل را بعد از سرخ شدن داخل توری یا الک بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود.


 نکته:


۱-  حرارت بالا مانع از مغزپخت شدن فلافل می‌شود. بهتر است فلافل‌های داخل ظرف را بعد از طلایی‌شدن پشت‌و‌رو کنید تا خوب بپزد.
۲-  استفاده از غذاساز یا خردکن برای چرخی‌کردن نخود آن را به پوره تبدیل‌می‌کند و به همین دلیل توصیه‌نمی‌شود.۳-  برای پفکی‌شدن فلافل می‌توانید مقدار خیلی کمی بیکینگ‌پودر به مواد مخلوط‌شده اضافه کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.