طرز تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون

دستور پخت خوراک ماهیچه بوقلمون را در این فیلم ببینید.

دنیای قلم -ممکن است خوراک ماهیچه بوقلمون به روش‌های مختلفی طبخ شود ولی آنچه که در کار ما مهم است آموزش فوت و فن‌هایی است که کمتر کسی به آن توجه می ‌کند. هدف ما آموزش طبخ نیک غذای خوشمزه ولی راحت، آسان و کاملا سالم است. این که شما بدانید با مواد غذایی که تهیه می کنید چطور برخورد کرده و به نحو احسن از آن بهره ببرید و به مناسبت های خاص از آن استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون
پخت های افقی و عمودی


من پخت‌ها را به دو دسته "پخت عمودی" و "پخت افقی" تقسیم می کنم و خودم همیشه از "پخت افقی" استفاده می‌کنم. "پخت عمودی" یعنی این که شما مواد غدایی را در یک قابلمه روی هم تلمبار کرده و روی شعله قرار دهید. "پخت افقی" هم یعنی از سطح بیشتری برای پخت استفاده کنید. یعنی مواد غذایی را برای پخت کنار هم قرار دهید.  مثل استفاده از ماهی تابه.
در این جا ما به همه مواد غذایی فرصت می دهیم داغی ظرف را تجربه کنند و ارتباط بهتری با گرما برقرار نمایند. این فن ساده باعث خوشمزه تر شدن غذا خواهد شد. شما می توانید در اولین فرصت تفاوت این دو نوع پخت را امتحان کنید.

طرز تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون

مواد مود نیاز برای خوراک ماهیچه بوقلمون مغز پخت


دو عدد ران بوقلمون
چهار عدد پرتغال 
چند عدد گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی 
سیر و پیاز 
یک لیوان آبغوره 
کره به اندازه یک قاشق غذا خوری 
زرد چوبه، نمک، فلفل قرمز
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
استفاده از روغن و آب ممنوع

طرز تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون

ابتدا بوقلمون‌ها را در ماهی تابه گذاشته و نمک و زردچوبه و فلفل قرمز را روی بریزید . سیر و پیاز را هم پوست کنده روی بوقلمون قرار دهید. سپس آب دو عدد پرتغال را به آن اضافه کرده و شعله گاز را روشن و اجازه دهید به مدت ده دقیقه با شعله زیاد  مواد داغ شوند بعد شعله را کم کرده تا به آ رامی پخت صورت گیرد. 
در این فاصله گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی را در کره تف داده و با افزودن کمی فلفل قزمز، زردچوبه و رب گوجه  و یک لیون آبغوره اجازه دهید سس جا بیافتاد. 
دو سه بار به بوقلمون سر بزنید و ماهی تابه را جابجا کنید تا بخاطر نداشتن آب بوقلمون ته نگیرد. یک ساعت آخر بقیه پرتغال ها را ‌آب گرفته و روی بوقلمون بریزید. یک ساعت بعد غذی شما آماه خوردن است. نوش جان.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.