ته دیگ پیازچه را امتحان کنید

فیلم طرز تهیه ته دیگ پیازچه را ببینید.

دنیای قلم -شاید برخی از افراد با بو و مزه پیازچه مشکل داشته باشند اما از آنجا که پیازچه داری فواید عجیب و غریبی است ما با آموزش ته دیگ پیازچه برای شما این امکان را فراهم میکنیم تا بتوانید از این سبزی پرخاصیت استفاده کنید. فراموش نکنید پیازچه غنی از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی فراوانی است. 

ته دیگ پیازچه را امتحان کنید
مواد مورد نیاز برای ته دیگ پیازچه


_ چند عدد پیازچه یک دست و تقریبا درشت
_ چند عدد برگ جعفری
_برنج 
_زرد چوبه و نمک
_روغن

ته دیگ پیازچه را امتحان کنید
قبل از شروع به کار تعداد ۱۰ الی ۱۵ ساقه پیاز چه را تمیز کرده و همه را به یک اندازه برش می زنیم. برش ها بستگی به سایز قابلمه  یا طرح مورد نظر شما دارد. 
سپس چند برگ جعفری یا گشنیز هم آماده میکنیم .
بهتر است برنج را از قبل خیس کرده و تا زمان جوش انداختن چند مرتبه آب آنرا عوض کنید تا سموم موجود در برنج کاملا از آن خارج شود. 


در همین زمینه: طرز تهیه ته دیگ بال مرغ


سپس برنج را داخل آب جوش و روی شعله قرار داده و بعد آنرا آبکش میکنیم. کف ظرفی که قرار است ته دیگ درست کنیم مقداری روغن ریخته و سپس نصف قاشق چایخوری زرد چوبه اضافه میکنیم. بعد هم پیازچه های یک دست را کف ظرف می گذاریم و با سبزی آنرا تزیین میکنیم. بعد برنج آبکش شده را به آرامی روی پیازچه ها می ریزیم تا مدل پیازچه ها به هم نخورد. ده دقیقه شعله گاز را زیاد میکنیم و در این فاصله ظرف را چند بار می‌چرخانیم تا حرارت به همه قسمتهای قابلمه برسد. بعد شعله گاز را گم میکنیم و منتظر دم کشیدن برنج و درست شدن  یک ته دیگ طلایی و زیبا از پیازچه میشویم.    
پیازچه خواص گوناگونی دارد . در این جا به چند خواص آن اشاره میکنیم.
خواص پیازچه برای مو، خواص پیازچه برای پوست، خواص پیازچه برای نوزادان و کودکان، خواص پیازچه برای دندان نوزاد، خواص پیازچه برای کبد، خواص پیازچه برای کم‌خونی، خواص پیازچه برای چشم، خواص پیازچه برای حساسیت، خواص پیازچه برای مردان، خواص پیازچه برای پیشگیری از سرطان، خواص پیازچه در بارداری، خواص پیازچه برای دیابت، خواص پیازچه برای فشار خون، خواص پیازچه برای تنظیم کلسترول و سلامت قلب
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.