طرز تهیه ته دیگ ماهی و سبزی پلو

بهتره که امسال با یک غذای زیبا و دل انگیز به استقبال نوروز ۱۴۰۱ برویم.  با یک سبزی پلو و ته دیگ ماهی دل انگیز، خاص و ویژه.

دنیای قلم -سال نو رو خدمتتان تبریک می‌گویم و برایتان سال خوبی را آرزو می‌کنم.  همانطور که می دانید خانواده های ایرانی هرساله حتما برای شب عید از این غذا استفاده می‌کنند. اگر چه در چند سال اخیر سفره های خانواده ها کوچک و کوچکتر شده ولی ترجیح اکثر افراد این است که این سنت را با حداقل امکانات حفظ کرده و آن را پا بر جا نگهدارند. 
پس برویم تا این ته دیگ ماهی و سبزی پلوی دل انگیز را به شما آموزش بدهم.

طرز تهیه ته دیگ ماهی و سبزی پلو

مواد مورد نیاز 


ماهی قزل آلا  یک عدد
ماهی کیلکا به تعداد دلخواه 
سبزی جعفری
آب لیمو 
برنج 

طرز تهیه ته دیگ ماهی و سبزی پلو
پس از پاک کردن ماهی قزل آلا بدون این که سر و دم آن را ببریم به آن آب لیموی تازه و نمک می‌زنیم و برای نیم ساعت در یخچال می‌گذاریم 


بیشتر ببینید: طرز تهیه ته دیگ بال مرغ


سپس ماهی های کیلکا رو بدون این که شکم آنها را باز کنیم می‌شویم  و کمی نمک می‌زنیم. 
پس از نیم ساعت ابتدا یک طرف ماهی قزل آلا را در ظرفی که قرار است ته دیگ درست کنیم در روغن داغ کمی تف داده و بعد ماهی را به گونه ایی بر می گردانیم که به شکل ماهی صدمه ایی وارد نشود. البته می‌توان کمی زعفران یا زرد چوبه هم به ماهی ها اضافه کرد.
سپس برای تزیین ته دیگ ماهی از چند برگ جعفری استفاده کرده و ماهی های کیلکا را بر اساس سلیقه و اندازه ظرفی که استفاده می‌شود، درون قابلمه یا ماهی تابه می چینیم.
پس از آن برنجی را که از قبل آبکش کرده بودیم روی ماهی ها ریخته و باید مراقب باشیم چیده مان آنها به هم نخورد.
یک نکته مهم در همه ته دیگ های زیبا صبور بودن است. صبور باشید و دائم به غدا سر بزنید و حرارت آنرا چک کرده و آنرا جابجا کنید تا یک ته دیگ خوش رنگ و لعاب نصیبتان شود
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.