با 10 خاصیت مهم لوبیا چشم بلبلی آشنا شوید

با 10 خاصیت مهم لوبیا چشم بلبلی آشنا شوید

۱0 مورد از بهترین فواید لوبیا چشم بلبلی برای پوست، مو و سلامت جسم را در این مطلب بخوانید.

دنیای قلم -لوبیا چشم بلبلی  نوع خاصی از لوبیا است دارای ساختار بیضی شکل با چشمی سیاه روی آن. این نوع لوبیا می‌تواند از گونه‌های مختلف مانند قرمز ، سفید خامه‌ای ، سیاه ، قهوه‌ای و غیره ایجاد شود. اگرچه به دلیل طعم و مزه خوبش بسیار محبوب است، اما ارزش غذایی آن را هم نمی‌توان نادیده گرفت. حالا بهتر است به این موضوع بپردازیم که مزایای شگفت انگیز لوبیا چشم بلبلی چیست؟ 

این نوع از لوبیا، تقریباً حاوی همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین a ، b1، b2 ، b3 ، b5 ، b6 ، c ، اسید فولیک ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، سلنیوم ، سدیم ، روی ، مس ، فسفر و ... و همچنین دارای فاکتورهای بسیار مهم و ضروری برای سلامتی هر انسان است. علاوه بر این ، لوبیا چشم بلبلی برای پوست و مو نیز مفید است. لوبیا چشم سیاه یا لوبیا گاوی در زبان هندی به عنوان "lobia" یا "chawli"  و در کانادا alasande شناخته می‌شود. مزایای این لوبیای کوچک و در عین حال قدرتمند را در بخش‌های زیر بررسی کنید:


در اینجا برخی از مزایای برتر لوبیا چشم بلبلی برای سلامتی خود را بررسی کنید.

1. سطح استاندارد کلسترول را حفظ می‌کند

لوبیا چشم بلبلی می‌تواند سطح کلسترول ما را به میزان قابل توجهی پایین نگه دارد. این یک منبع عالی از فیبر و پروتئین محلول در رژیم غذایی است که نقش مهمی در کاهش میزان کلسترول بد موجود در پلاسما خون ما ایفا می‌کند. آنها همچنین حاوی ترکیبات استروئیدی به نام فیتوسترول هستند که در حفظ سطح استاندارد کلسترول در بدن ما بسیار موثر هستند.

شاخص قند خون لوبیا چشم بلبلی نیز بسیار پایین‌تر از غذاهای دیگر است. تعدادی از تحقیقات ثابت کرده اند که رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین برای مشخصات چربی خون ما بسیار مفید است. بنابراین ، راه دیگر این است که از طریق لوبیا  می‌توانیم کلسترول خون خود را تحت کنترل نگه داریم.

2. رادیکال های آزاد را حذف می‌کند

لوبیا چشم بلبلی ، به ویژه سفید خامه‌ای ، قهوه‌ای روشن ، سیاه و قرمز ، دارای عوامل آنتی اکسیدانی ، ویتامین a و ویتامین c است. بنابراین ، مصرف این دانه‌ها می‌تواند به ما در خلاص شدن از شر رادیکال‌های آزاد مضر کمک کند ، که در نهایت می‌تواند رشد آن را متوقف کند. 

با 10 خاصیت مهم لوبیا چشم بلبلی آشنا شوید

3. سطح قند خون را تنظیم می‌کند

لوبیا با داشتن فیبر محلول بالا ، به عنوان یک راه حل عالی برای شرایط دیابتی عمل می‌کند. این می‌تواند سطح قند خون ما را تنظیم کرده و به ما در دوری از دیابت کمک کند.


بیشتر بخوانید: 6 خاصیت شگفت انگیز زردچوبه برای پوست


4. بیماری‌های قلبی عروقی را درمان می‌کند

متابولیت‌های ثانویه فلاونوئیدهای موجود در لوبیا نیز در درمان مشکلات مختلف قلبی عروقی بسیار موثر هستند. با قرار دادن سبزیجات در رژیم غذایی معمول خود ، می‌توانید به راحتی خطرات ایجاد چندین بیماری قلبی را کاهش دهید.

5. بیماری‌های کشنده را دور نگه می‌دارد

یکی دیگر از اجزای خوب موجود در لوبیا چشم بلبلی ، لیگنین است. این اساساً گروهی از فیتواستروژن‌ها است که تعدادی از بیماری‌های کشنده مانند سرطان (برخی از انواع خاص) ، سکته مغزی ، فشار خون بالا ، پوکی استخوان و غیره را دور نگه می‌دارد.

6. مشکلات معده و لوزالمعده را درمان می‌کند

تعداد کمی از غذاها می‌توانند با مشکلات مربوط به طحال ، معده و لوزالمعده مانند لوبیا چشم بلبلی مقابله کند. این نوع از لوبیا می‌تواند این اندام‌ها را به درستی تقویت کرده و عملکرد آنها را تسهیل کند. علاوه بر این، این باقالی   می‌تواند عملکرد روده را در بدن شما بهبود بخشد .

7. شرایط مربوط به ادرار و روده را درمان می‌کند

لوبیا چشم بلبلی برای از بین بردن مشکلات ادرار مانند ناراحتی یا انسداد مفید است. لوکوره یا ترشحات غیرطبیعی واژن نیز با خوردن منظم لوبیا چشم بلبلی قابل درمان است.

8. برای کاهش وزن مفید است

لوبیا چشم بلبلی به دلیل اینکه  کم چرب و کم کالری است برای کاهش وزن بسیار مفید می‌باشد. میزان سدیم این ماده غذایی نیز بسیار کم است. علاوه بر این ، لوبیا چشم بلبلی کاملاً فاقد کلسترول است. همه اینها این ماده را به یک گزینه مغذی عالی برای افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن اضافی و لاغری تبدیل می‌کند.


9. تاخیر در علائم پیری

همانطور که قبلاً ذکر شد ، لوبیا چشم بلبلی سرشار از آنتی اکسیدان و حاوی ویتامین a و ویتامین c  است که دو عنصر مفید برای پوست ما هستند. هر دوی اینها می‌تواند از آسیب دیدن سلول‌های پوست ما در اثر رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. لوبیا چشم بلبلی، می‌تواند پوست ما را ترمیم کرده و بر این اساس آن را جوان کند.

خواص ضد اکسیداتیو لوبیا چشم بلبلی علائم پیری مانند چین و چروک ، لکه‌ها و غیره را از بین می‌برد. در نتیجه ، پوستی صاف ، سالم و درخشان به دست می‌آوریم.

10. پوست را سالم نگه می‌دارد

پروتئین بالای لوبیا چشم بلبلی نیز برای پوست ما بسیار مفید است. این فرآیند ترمیم پوست را تسریع کرده و به حفظ سلامت آن کمک می‌کند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.