خواص ضدسرطانی لوبیا ‌سبز

خواص ضدسرطانی لوبیا ‌سبز

باوجود تمام خواص لوبیا‌سبز، هرماده غذایی می‌تواند مضراتی نیز به ‌همراه داشته باشد؛ لوبیا‌سبز نیز از این قاعده‌مستثنا نیست.

دنیای قلم -بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که سبب شده‌، خاصیت ضدسرطانی داشته باشند. لوبیا‌سبز دارای میزان بالایی کلروفیل است که به آنها خاصیت ضدسرطان بودن بخشیده. مصرف لوبیا‌سبز به‌صورت بخارپز یا کم‌پخت، در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های بدخیم موثر است.

خواص لوبیا‌سبز برای زنان


به گزارش جام جم، زنان به‌دلیل دوره‌های عادت ماهانه و همچنین به‌خاطر دوران بارداری، به مصرف مداوم آهن نیاز دارند تا از کم‌خونی جلوگیری کنند. لوبیا‌سبز به دلیل برخورداری از میزان زیادی آهن و همچنین اسید‌فولیک در پیشگیری از کم‌خونی و درمان آن، مؤثر است. همچنین با توجه به اهمیتی که مصرف اسید فولیک در زنان باردار، برای جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین دارد؛ مصرف لوبیا‌سبز در این دوران به‌شدت توصیه می‌شود.

مضرات لوبیا‌سبز


باوجود تمام خواص لوبیا‌سبز، هرماده غذایی می‌تواند مضراتی نیز به ‌همراه داشته باشد؛ لوبیا‌سبز نیز از این قاعده‌مستثنا نیست. از مضرات لوبیا‌سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود ویتامینk به‌عنوان یک فاکتور انعقادی در لوبیا‌سبز می‌تواند با داروهای رقیق‌کننده همچون وارفارین تداخل کند، بنابراین بهتر است افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، مصرف لوبیا‌سبز را محدود کنند.

فیتیک اسید که در لوبیا‌سبز وجود دارد، برای جذب مواد معدنی مشکل ایجاد می‌کند. به همین دلیل افرادی که جذب مواد معدنی در آنها به‌خوبی صورت نمی‌گیرد یا کمبود هریک از مواد معدنی را دارند؛ باید مصرف لوبیا‌سبز را محدود کرده و با یک پزشک مشورت‌کنند.

از دیگر مضرات لوبیا‌سبز، وجود لکتین است، البته لکتین با پختن کاهش پیدا می‌کند، بنابراین تاثیر منفی آن روی دستگاه گوارش از بین می‌رود یا کاهش می‌یابد.

خواص لوبیا‌سبز برای افسردگی


یکی از خواص لوبیا‌سبز در طب‌سنتی، کمک به پیشگیری از افسردگی است. وجود فولات در لوبیا‌سبز سبب می‌شود عواملی که در تولید هورمون‌هایی همچون سروتونین، دوپامین و اپی‌نفرین اختلال ایجاد می‌کنند، در بدن تجمع پیدا نکنند و درنتیجه فرد به افسردگی متعاقب از کمبود این هورمون‌ها دچار نشود. بنابراین مصرف آن در افرادی که دچار اختلال درخواب، مشکل اشتها یا بدخلقی هستند، بسیار توصیه‌ می‌شود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.