همه خواص بی نظیر گوشت بوقلمون :مفید برای بارداری و بهبود پوست و مو

همه خواص بی نظیر گوشت بوقلمون :مفید برای بارداری و بهبود پوست و مو

همه خواص گوشت بوقلمون را اینجا بخوانید

دنیای قلم -خواص گوشت بوقلمون علاوه بر اینکه به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای بدن منجر می‌شود، در بهبود و جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز موثر خواهد بود. در ادامه به بررسی تمام این فواید خواهیم پرداخت تا از آن در رژیم غذایی روزانه بهره بگیریم. با ما همراه باشید.

گوشت بوقلمون از جمله گوشت‌هایی است که امروزه بیش از پیش توجه ویژه‌ای به مصرف آن می‌شود. بوقلمون از جمله پرنده‌های بومی آمریکای شمالی است و منبع خوبی از پروتئین به شمار می‌رود. دمای مورد نیاز برای پخت آن 165 درجه فارنهایت است.

 

 

خواص و فواید گوشت بوقلمون


می‌توان گفت 85 گرم گوشت بوقلمون حاوی 120 کیلو کالری انرژی است و همینطور هیچ کربوهیدراتی را شامل نمی‌شود. حدود 24 گرم پروتئین و 2 گرم چربی در آن وجود دارد که شامل ویتامین‌های b6 و b12 و همینطور مواد مغذی از جمله فسفر، منیزیم، پتاسیم، نیاسین، روی، کولین و سلنیوم را نیز شامل می‌شود. اگر پوست آنرا جدا کنید مقدار چربی و کالری آن نیز کمتر خواهد شد.
گوشت تیره بوقلمون (بوقلمونی که به طور طبیعی با تغذیه از علفزارها رشد یافته است) شامل مواد مغذی و ویتامینی بیشتری نسبت به گوشت کمرنگ آن (بوقلمون پرورش یافته) است اما کمی چربی و کالری بیشتری را نیز شامل می‌شود. مقدار کمی اسید آمینه تریپتوفان در گوشت بوقلمون وجود دارد که سبب افزایش انرژی و کمک به حفظ بافت پروتئینی بدن خواهد کرد.

 

 

تمام خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی بدن


همانطور که اشاره شد این گوشت ویتامین و مواد مغذی فراوانی را برای بدن به همراه دارد. با دانش به اینکه این گوشت چه خواصی به همراه دارد، شاید بهتر باشد از این گزینه برای پخت غذا نیز استفاده شود تا کمی تنوع غذایی و تامین خواص مورد نیاز بدن به غیر از مصرف گوشت قرمز و گوشت مرغ، حاصل شود. پس در ادامه من حتما به این خواص توجه کنید.

 

 

منبعی عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن


مصرف روزانه پروتئین برای حفظ عضلات بسیار مهم است. حفظ ساختار سلول‌ها و اعصاب در گرو مصرف آن است. با اینکه منابعی غنی از پروتئین از جمله ماهی، انواع آجیل، سویا و بسیاری از موارد دیگر وجود دارند اما بهتر است گوشت بوقلمون که چربی بسیار کمی را به همراه دارد و مقدار کربوهیدرات موجود در آن نیز صفر است، در رژیم غذایی گنجانده شود.

خواص گوشت بوقلمون


گوشت بوقلمون منبعی عالی برای تامین ویتامین b


ویتامین‌های گروه b به تولید انرژی برای بدن، انتقال پیام‌های عصبی به مغز، تشکیل سلول‌های قرمز و سلامت مغز بسیار ضروری هستند. گوشت بوقلمون منبعی عالی برای تامین این گروه از ویتامین‌ها محسوب می‌شود که به ویژه در افراد سالمند بهره‌مندی از خواص گوشت بوقلمون ضروری است و از مواردی از جمله ابتلا به آلزایمر و حواس‌پرتی جلوگیری خواهد کرد.

 


مواد مغذی ضروری گوشت بوقلمون برای بدن


در ترکیبات این گوشت بسیار مفید پتاسیم، منیزیم، روی، سلنیوم و فسفر وجود دارد. سلنیوم موجود در آن نقش به سزایی در تولید هورمون‌های تیروئید را به همراه دارد. این موضوع برای تنظیم کردن سوخت و ساز بده نقش به سزایی دارد.

 

 


خواص گوشت بوقلمون در دوران بارداری


دوران باردای باید تمام مواد مغذی و ویتامین‌ها برای بدن تامین شود تا رشد جنین کامل شده و از ایجاد آسیب به مادر جلوگیری شود. همانطور که اشاره شد، پروتئین و ویتامین‌های گروه b در این گوشت وجود دارد که برای تکامل سیستم عصبی جنین و رشد سلولی آن بسیار ضروری است.

 


مادران باردار بهتر است از نوع بوقلمون ارگانیک که از علفزارها تغذیه می‌شوند مصرف کنند تا پروتئین بیشتری به جنین و بدن خود برسانند. البته در صورت حساس بودن دوران بارداریشان می‌توانند از پزشک خود در مورد مصرف آن جویا شوند.

 


خواص گوشت بوقلمون برای پوست و مو


برای اینکه رشد موها و پوستی سالم داشته باشیم باید از رژیم غذایی اصولی و درستی پیروی کنیم. بافت پوست و رشد تارهای و به مصرف مواد معدنی و ویتامین‌ها نیاز دارد که در گوشت بوقلمون پروتئین و ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت پوست و مو وجود دارد.

 

 

خواص گوشت بوقلمون برای ورزشکاران و بدنسازی


اکسیژن‌رسانی بهتر در حین انجام فعالیت بدنی قدرتی و یا ورزش هوازی
تامین انرژی مورد نیاز بدن برای انجام حرکات ورزشی
با وجود چربی کم سبب کات شدن عضلات خواهد شد
تامین پروتئین مورد نیاز برای عضله‌سازی و جلوگیری از ضعیف شدن عضلات
تاثیر بسیار مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات
گوشت بوقلمون مفید برای برخی بیماری‌ها
برخی بیماری‌ها وجود دارند که در صورت تغذیه درست می‌توان علاوه بر پیشگیری از ابتلا به آنها به بهبود و تسکین آنها نیز منجر شد. این ماده غذایی سالم را اگر به اعتدال مصرف کنید موجب موارد زیر خواهد شد:

موثر در بهبود کم‌خوابی و بی‌خوابی به دلیل وجود اسید آمینه تریپتوفان
تقویت سیستم دفاعی بدن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار با خواص گوشت بوقلمون
مفید برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ
مفید برای کاهش کلسترول بد خون
مفید برای گرفتگی عضلات معده
موثر بر کاهش وزن و رفع عوارض ناشی از اضافه وزن با سیر نگه داشتن و چربی کم موجود در آن
تقویت استخوان‌ها جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان
منبعی عالی برای جلوگیری از کم خونی و عوارض ناشی از آن مانند ریزش مو


با اینکه محدودیتی برای مصرف گوشت بوقلمون وجود ندارد اما می‌توان گفت از نمونه‌های فراوری شده آن کمتر و یا اصلا استفاده نکنید. گوشت بوقلمون تازه‌ای را که در مراتع تغذیه کرده و به صورت ارگانیک رشد کرده است را جایگزین نمونه‌های فراوری شده آن کنید.

دلایل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، مصرف نمک زیاد و بیش از اندازه است. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها بهتر است از نوع تازه گوشت بوقلمون تهیه کنید و فراوری شده آنرا کمتر استفاده کنید.

بیماران مبتلا به سنگ کلیه با احتیاط بیشتری این گوشت را استفاده کنند زیرا اگزالات در ترکیبات آن وجود دارد (بهتر است از پزشک خود در مورد استفاده از آن جویا شوند)
سلنیوم موجود در آن ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد
از مصرف نوع فراوری شده آن پرهیز کنید
بیماران مبتلا به نقرس در مورد استفاده گوشت بوقلمون باید از پزشک خود مشورت بگیرند

 


موارد و نحوه استفاده از گوشت بوقلمون


پیش گرفتن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل علاوه بر اینکه می‌تواند مواد مغذی زیادی را برای بدن تامین کند به تناسب اندام نیز منجر خواهد شد. از گوشت بوقلمون به اعتدال در رژیم غذایی استفاده کنید تا فواید آنرا جذب کرده و از مضرات مصرف بیش از حد آن در امان باشید.


 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.