طرز تهیه رولت گوشت  ساده

طرز تهیه رولت گوشت ساده

طرز تهیه رولت گوشت مجلسی و خوشمزه را اینجا بخوانید

دنیای قلم -رولت گوشت یک ، یک غذای بسیار خوشمزه و عالی و البته خوش خوراک است که در مهمانی های می تواند غذای دوم شیک و مجلسی باشد. 

 

طرز تهیه رولت گوشت خوشمزه و مجلسی


مواد لازم برای رولت گوشت 
گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم
پیاز    ۲ عدد درشت
تخم مرغ    ۱ عدد
جعفری    ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری
آب    ۲ لیوان
سیب زمینی    ۲ عدد
کره    ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیاز    به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه رولت گوشت ساده


طرز تهیه رولت گوشت مجلسی


برای تهیه رولت گوشت مجلسی ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه جادار با هم ترکیب می کنیم.


در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه تخم مرغ و مقداری نمکف فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه رولت به خوبی استراحت کند. در همین حین پیاز با قیمانده را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. حالا کمی روغن اضافه می کنیم و پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری ادویه به تابه اضافه می کنیم.

 

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادیم، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از آن آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم جوش بیاید، سپس به سراغ آماده کردن رولت گوشت می رویم. پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادیم، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از آن آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم جوش بیاید، سپس به سراغ آماده کردن رولت گوشت می رویم.

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا مایه رولت را از یخچال خارج می کنیم و سپس روی سطح کار یک کیسه پلاستیک پهن می کنیم و مایه رولت را روی پلاستیک باز می کنیم.


حالا سیب زمینی سرخ شده را در وسط گمایه رولت قرار می دهیم و به کمی کیسه پلاستیک مایه رولت را به صورت رول جمع می کنیم و انرا محکم فیکس می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن داغ شد، رولت گوشت را درون تابه قرار می دهیم و هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا تمام قسمت های رولت سرخ شوند.


پس از اینکه سرخ کردن رولت به پایان رسید، آنرا درون تابه حاوی سس رب گوجه فرنگی قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم مغز پخت شود. در پایان رولت را به همراه سس باقیمانده داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.