معرفی مناطقی برای طبیعت‌گردی در تهران

معرفی مناطقی برای طبیعت‌گردی در تهران

این مطلب را بخوانید تا با ۵ منطقه در تهران برای طبیعت‌گردی آشنا شوید.

دنیای قلم- برای تفریح در تهران اولین مراکزی که به ذهن می‌رسد مراکز خرید یا موزه ها و سینماهاست. اما مناطقی در تهران وجود دارد که می‌توان در آن‌ها طبیعت گردی کرد و از هوای تازه لذت برد. در این مطلب برخی از این مناطق را به شما معرفی میکنیم.

 

 

بام تهران

 

طبیعت گردی در تهران

 

بام تهران به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال گفته می‌شود. این مجموعه‌ که بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن بصورت جاده آسفالته بوده و به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی‌ترین نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا، این جاده را به‌عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌روی انتخاب کنند، یکی از دیدنی ترین مکان های تهران به حساب می آید.

خیابان بام تهران از ارتفاع 1830 متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز و در ارتفاع 1910 متری از سطح دریا در ایستگاه 1 تله کابین توچال به پایان میرسد.

 

 

بیشتر بخوانید: مناطق گردشگری و دیدنی اطراف تهران

 

 

آبشار سنگان

 

طبیعت گردی در تهران

 

سنگان هم از ییلاق های بی نظیر است که در عصرهای تابستانی میهمانان بی شماری را به خود می بیند. قدیمی ‌ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین نام دارد که ورود به سنگان نیز از طریق همین روستا است. در کنار باغ های پر برکت سنگان و هوای مطلوب کوهستانی آبشار قدبلند سنگان هم از جاذبه های بی بدیل طبیعت گردی تهران است.

 

 

دریاچه شهدای خلیج فارس

 

طبیعت گردی در تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب و منطقه22تهران واقع شده است. این دریاچه مصنوعی در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته و جنوب آن  به آزاد راه تهران-کرج، شمالش  به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران محدود می‌باشد.حدود 80 درصد از آب این دریاچه از محل آب رودخانه کن و مابقی از روان‌آب‌های حوزه میانی و سطحی منطقه تأمین می‌شود. 

 

 

بیشتر بخوانید: مناطق زیبا و دیدنی اطراف تهران برای سفر

 

 

آبشار کلوگان

 

طبیعت گردی در تهران

 

آبشار کلوگان از مرتفع ترین آبشارهای تهران است که در شمیرانات قرار دارد. ارتفاع آبشار کوگان از سطح زمین به ۳۰ تا ۴۰ متر می رسد. این آبشاربه صورت دو طبقه است و پایین آبشار حوضچه کوچکی ایجاد شده که قطعا آب تنی در آن پس از یک پیاده روی طولانی لذت بخش خواهد بود. به جرات می توان گفت منطقه ای که آبشار کلوگان در آن قرار دارد بهترین مقصد طبیعت گردی به ویژه برای کوهنوردان است؛ چون به قله هایی مانند مهرچال، کلوگال و غیره نزدیک است.بهترین زمان سفر به آبشار کلوگان فصل بهار و تابستان است که دشت ها سرسبز اند و هوای منطقه خنکای مطبوعی دارد.
 

 

دره ناصر آباد

 

طبیعت گردی در تهران

 

ناصرآباد، یکی از دره‌ های مسحورکننده شمال تهران است. با وجود ساخت و سازهای نفرت انگیز در مدخل این دره، کماکان از معدود دره‌های بکر تهران به شمار می‌ رود. در این دره ۳ آبشار کوچک با گیسویی زلال جاری اند. انتهای این دره به خط الراس دارآباد منتهی می شود.

 

 

دره دارآباد

 

طبیعت گردی در تهران

 

دارآباد هم از عجایب طبیعت تهران است. از میان برج های چند میلیاردی ناگهان به دنیایی دیگر وارد می شویم. کوه ‌های دارآباد که دو سوی این دهکده را دربر گرفته‌اند رشته اصلی توچال است که از دامنه شرقی آن تا قوچک ادامه دارد. دارآباد دو رودخانه گوارا دارد که به هم می‌پیوندند و رودخانه دارآباد را تشکیل می ‌دهند. در انتهای مسیر شگفت آور، در بین درختان بلند بید و از لابلای صخره هایی کوچک، به یک آبشار فصلی دیگر برمی خورید که نمایی به مراتب زیباتر دارد.

 

 

پارک جنگلی چیتگر

 

طبیعت گردی در تهران

 

1/450 هکتار زمین پر درخت و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین‌های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود. پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان است که در بیشتر فصل‌های سال از آن استفاده می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.