رکورد‌ گردشگری تهران شکسته شد

رکورد‌ گردشگری تهران شکسته شد

میلیون‌ها نفر در ایام نوروز از فضاهای گردشگری پایتخت بازدید کردند.

دنیای قلم -خلوت بودن خیابان‌های پایتخت در 13روز تعطیلی، نشانه خروج بخش بزرگی از جمعیت این شهر است که برای سفر به نقاط مختلف کشور از تهران بیرون رفته‌اند اما امسال در کنار این سفر‌های نوروزی، پدیده دیگری هم رخ داد که نشان می‌دهد این شهر ظرفیت‌های زیادی برای خدمات رسانی به ساکنانش دارد. بنا به آمار‌هایی که از دهه اول فروردین به‌دست آمد و همچنین شرایط فضا‌های تفریحی شهر؛ مراکز گردشگری تهران با استقبال مردم روبه‌رو شدند چنان‌که رکورد حضور مراجعان و گردشگران در آنها شکسته شد. البته که محدودیت‌های سال‌های گذشته ناشی ازکرونا هم در استقبال عمومی مؤثر‌بود.
با این حال امسال شرایط تفاوت داشت و در فضاهای گردشگری پایتخت، تا چشم کار می‌کرد، گردشگر بود. با وجود اینکه اواخر اسفند هشدار‌هایی درباره احتمال افزایش مجدد مبتلایان داده شده بود اما واکسیناسیون گسترده و کاهش تدریجی تعداد فوتی‌ها باعث شد که مردم پس از 2نوروز؛ امسال را بدون رفت‌وآمد نگذرانند. حتی گشت و‌گذار در شهر‌ هم افزایش پیدا کرد و آمار‌های ورودی به فضا‌های گردشگری شهر این را به وضوح نشان می‌دهد. رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تبدیل تهران به یکی از قطب‌های گردشگری کشور در نوروز جاری خبر داد و گفت: «تهران در نوروز امسال به مقصد گردشگران تبدیل شد بگونه‌ای که براساس اعلام میراث فرهنگی، ضریب اشغال هتل‌های تهران به حدود ۹۰درصد رسیده است و به‌گفته مسئولان میراث فرهنگی، شاهد رشد ۱۰۰درصدی بومگردی در تهران بودیم».
«مهرشاد کاظمی» با بیان اینکه هدف ما تبدیل تهران به یکی از قطب‌های گردشگری بود که نوروز امسال محقق شد گفت: «هدف بزرگ ما محقق شد و امیدواریم ادامه داشته باشد».
منبع: همشهری

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.