اشتباهاتی که جلوی لاغری را می گیرد

اشتباهاتی که جلوی لاغری را می گیرد

برخی عادت های غذایی سالم وجود دارد که نمی گذارد شما لاغر شوید. این عادتهای غذایی را اینجا بخوانید

دنیای قلم -تصور عموم بر این است که اگر مواد غذایی سالم مصرف کنند چاق نمی شوند. اما این تصور کاملا غلط است. چیزی که باعث چاقی در هر فرد می شود دریافت بیش از اندازه کالری است. 


استفاده از مواد غذایی سالم باعث می شود بدن شما در سلامت بیشتری به سر ببرد و اینکه تصور کنید مواد غذایی سالم را هرچقدر دوست داشتید می توانید مصرف کنید کاملا غلط است. حتما باید مراقب میزان غذایی که مصرف می کنید باشید. 
برخی عاداتی که باعث می شود شما لاغر نشوید را برای شما اینجا گفته ایم 

رژیم غذایی سالم


خوردن غذاھای رژیمی:


تصور نکنید مصرف غذاهای رژیمی که در بیرون از خانه و به صورت صنعتی سرو می شود باعث لاغری شما می شود.  نوع بسته بندی این غذاها حاوی مقادیر زیادی افزودنی ھستند.چرا که در سوپرمارکت ها یا فروشگاه ها عرضه می شوند وچون مدت زمان زیادی می مانند حتما باید به آنها افزودنی هایی که غذا را مدت زمان بیشتری سالم نگه می دارد اضافه کنند. ضمن اینکه چون این غذاها تجاری هستند طعم خوب آنها باید مشتری را تهییج به خوردن کند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.  این نوع غذاھا، معمولا قدرت سیر کنندگی کافی ندارند. خیلی از افراد بعد از خوردن این نوع مواد غذایی رژیمی، باز ھم احساس گرسنگی می کنند و در نھایت باز ھم به خوردن سایر انواع مواد غذایی ادامه می دھند. بھتر است که از غذاھای سالم و معمولی که با ترکیبات طبیعی و کامل درست شده اند و فرایندھای کارخانه ای روی آنها صورت نگرفته است، استفاده کنیم و فقط کافی است که تعادل و اندازه را رعایت کنیم.

 


مصرف زیاد غذای سالم 


ھر ماده غذایی دارای انرژی است و اگر در مصرف آن زیاده روی شود، می تواند به اضافه وزن منجر شود (حتی اگر این ماده غذایی، سالم باشد). مثلا روغن زیتون از نظر میزان توان چاق کنندگی فرقی با روغن ھای دیگر ندارد. بدن ما به ما می گوید که چه زمانی سیر شده ایم و باید دست از غذا بکشیم و از چه زمانی به بعد در حال پرخوری ھستیم. بنابراین تصور نکنید اگر هرچقدر خواستید روغن زیتون بخورید پس چاق نمی شوید. در واقع روغن زیتون برای بدن شما مفید است و از گرفتگی عروق جلوگیری می کند اما باعث لاغری شما نمی شود. 

مواد غذایی سالم برای لاغری


نخوردن وعده ھای غذایی:


 این کار باعث می شود که بدن نسبت به سوزاندن انرژی از خود مقاومت نشان داده و آنطور که ما انتظار داریم، انرژی نسوزانیم. نکته دوم اینکه احتمال پرخوری در وعده ھای بعدی برای جبران گرسنگی ناشی از نخوردن وعده قبلی، افزایش پیدا می کند. نکته سوم اینکه توان ما برای فعالیت بدنی کاھش پیدا می کند و ھر چه ھم که می خوریم، به جای اینکه صرف فعالیت بشود، در بدن ما ذخیره می شود. تعداد وعده ھای غذایی خود را افزایش داده و در عوض، از حجم وعده ھای کم کنید.

 


وسواس نسبت به شمردن کالری مصرفی:


 تحقیقات نشان می دھند که حتی اگر در مصرف کالری، محدودیتی ایجاد نشود، باز ھم افرادی که مجبور به شمردن کالری مصرفی خود ھستند، دچار استرس می شوند. استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول و در نهایت چاقی می شود.

عادت غذایی برای لاغری


عدم استفاده از چربی های سالم 


شما باید حتما از چربی ھای سالم مثل زیتون، آجیل و آووکادو و امثال اینھا در برنامه خود استفاده کنید. فقط کافیست که اندازه مصرف را رعایت و زیاده روی نکنید. نکته جالب درباره چربی ھای سالم این است که علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند، قدرت سیر کنندگی خوبی نیز دارند. ھمچنین، متابولیسم را افزایش می دھند و منبع غنی آنتی اکسیدان ھا ھستند.

 


مصرف شیرینی جات به جای چربی


بسیاری تصور می کنند اگر روغن را به طور کامل از غذای خود حذف کنند لاغر می شوند در حالیکه اینطور نیست. اگر چربی را به طور کامل از غذا حذف کنید بدن برای تامین انرژی از قند استفاده می کنند و احساس گرسنگی بیشتری می کنید و به ناچار و ناخودآگاه قند بیشتری مصرف می کنید ، استفاده زیاد از قند بدن شما را در حالت قحطی قرار داده و باعث می شود نه تنها لاغر نشوید بلکه به سمت چاقی هم بروید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.