طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی بسیار خوشمزه و خاص

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی بسیار خوشمزه و خاص

شکلات صبحانه بسیار خوشمزه و عالی را در خانه تهیه کنید. همه چیز درباره طرز تهیه شکلات را اینجا بخوانید.

دنیای قلم -شکلات صبحانه یک خوراکی عالی برای روزهایی است که نیاز به انرژی زیادی دارید یا اینکه قصد دارید ورزش سنگین بکنید بسیار مناسب است. برای تهیه شکلات صبحانه از دستور زیر استفاده کنید. 

 

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه 

پودر کاکائو:یک لیوان
شکر : یک لیوان
شیر کم چرب : یک لیتر
کره پاستوریزه: 50 گرم

 

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی

طرز تهیه شکلات صبحانه 


در یک ظرف بزرگ پودر کاکائو و شکر را مخلوط‌  کنید تا کاملا باهم یکدست شوند. اگر این ترکیب  به ‌خوبی یکدست نشود در فرآیند پخت گلوله می‌شوند.
شیر را به این ترکیب اضافه کنید و کاملاً باهم مخلوط‌ کنید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و به‌خوبی هم می‌زنیم  تا زمانی که به قبل از حالت جوشیدن برسد.
شعله را کم می‌کنیم، سپس ترکیب را به‌قدری مخلوط می‌کنیم که شکلات کاملاً غلیظ شود. (این فرآیند 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد)

سپس کره را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا کره ذوب شود. سپس شکلات را دوباره هم می‌زنیم تا مجدداً ترکیب غلیظ خود را به دست آورد. حالا باید زیر شعله را خاموش‌کنید و اجازه دهید تا شکلات خنک شود.

 

 

نکات طرز تهیه شکلات صبحانه


هر چه از پودر کاکائو بیشتری استفاده کنید شکلات شما دارک تر و تلخ‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید شکلات شیرین‌تر باشد باید پودر کاکائو را کمتر استفاده کنید.

شکلات در حین پخت به‌هیچ ‌وجه نباید ته بگیرد و باید به‌سرعت هم بخورد. درصورتی‌که ته گرفت باید ظرف را تغییر دهید.

زمانی که شکلات شروع به غلیظ شدن کرد بهتر است شعله بسیار کم باشد تا شکلات شکرک نزند.

شکلات صبحانه بعد از آماده شدن تا یک ماه می‌تواند در یخچال نگهداری شود. بهتر است قبل از استفاده نیز کمی بیرون از یخچال قرار بگیرد تا غلظت آن به حالت عادی برگردد.

شکلات صبحانه را حتما در ظرف دربسته نگهداری کنید.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.