طرز تهیه مربای گل محمدی مجلسی

طرز تهیه مربای گل محمدی مجلسی

طرز تهیه مربای گل محمدی مجلسی را اینجا بخوانید

دنیای قلم -مربای گل محمدی دسر عالی و پر انرژی است که برای صبحانه بسیار کاربرد دارد. اگر بچه مدرسه ای دارید می توانید با استفاده از این مربا یک روز پرانرژی را برای او درست کنید. 

مواد لازم برای تهیه مربای گل محمدی


 گلبرگ گل‌ محمدی جوشانده شده: ۲ پیمانه
  شکر: 2.5 پیمانه
  آب: یک پیمانه
  گلاب: نصف لیوان
  آب لیمو: یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه مربای گل محمدی

گلبرگ‌های گل‌ محمدی را پاک کنید و با آب سرد بشویید تا خاک آن‌ها گرفته شود. در یک قابلمه متناسب با مقدار  گلبرگ‌ها تا نیمه آب‌ بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، گلبرگ‌ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید یک دقیقه با آب بجوشد و سپس آن‌ها را آبکش کنید. این کار را یک بار دیگر انجام‌دهید تا تلخی گلبرگ‌ها کاملا گرفته شود سپس گلبرگ‌ها را داخل صافی بریزید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. در مرحله بعد، شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قراردهید تا کم‌کم شروع به جوشیدن کند و کمی غلیظ شود. در این فاصله چند بار با کمک فرچه یا لیسکی که به آب لیمو یا آب جوش آغشته کرده‌اید، قابلمه را دورگیری کنید تا شکرک‌های اطراف قابلمه از بین برود. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است مربای شما بعد از پخت شکرک بزند. حالا گلبرگ‌های آبکش‌شده را داخل شربت بریزید و اجازه‌دهید گلبرگ‌ها 10دقیقه دیگر با شربت بجوشد؛ سپس آب لیمو و گلاب را به مربا اضافه و 2دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. در مرحله آخر مربای آماده و خنک را داخل شیشه‌های خشک با در فلزی بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.


نکته ۱:  در طول فرایند پخت مربا در قابلمه را نگذارید چون باعث تیره‌شدن مربا می‌شود.
نکته ۲:   اگر می‌خواهید مربا خوش‌رنگ‌تر شود وقتی گلبرگ‌ها در حال جوشیدن با شربت است یک قاشق مرباخوری پودر لبو یا 2قطره رنگ خوراکی صورتی به مربا اضافه کنید.
نکته ۳:  برای مطمئن‌شدن از جاافتادن مربا کافی‌ است یک قاشق از مربا را در یک بشقاب کوچک بریزید و بگذارید سرد‌شود. اگر غلیظ‌ بود و به‌راحتی تکان نمی‌خورد یعنی مربا آماده است.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.