طرز تهیه برشتوک شکلاتی بدون فر

طرز تهیه برشتوک شکلاتی بدون فر

بدون نیاز به فِر و همزن برشتوک شکلاتی خوشمزه درست کنید  توجه داشته باشید که در خانه می توان شیرینی در حجم مورد نیاز آماده کرد و داشتن فر برای حجم های خیلی بالا مفید است.

دنیای قلم -بدون نیاز به فِر و همزن برشتوک شکلاتی خوشمزه درست کنید  توجه داشته باشید که در خانه می توان شیرینی در حجم مورد نیاز آماده کرد و داشتن فر برای حجم های خیلی بالا مفید است. 

مواد لازم برای تهیه برشتوک


 آرد نخودچی: یک پیمانه
  کره: ۱۰۰گرم (گیاهی یا حیوانی)
 پودر هل یا پودر دارچین: از هر کدام یک قاشق چای‌خوری
(البته می‌توانید هر کدام را که خواستید حذف کنید)
  پودر قند: نصف پیمانه

طرز تهیه برشتوک

 مرحله اول: ابتدا آرد نخود را یک‌بار الک می کنیم، در تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم و هم می‌زنیم تا بوی خوش آرد بلند و خامی آن گرفته شود. برای این مرحله حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است.
 مرحله دوم: بعد از آن کره را اضافه و متناسب با سلیقه هل یا دارچین را هم استفاده می‌کنیم. البته بدون هل و دارچین هم طعم خوبی دارد.
 مرحله سوم: در نهایت گاز را خاموش و پودر قند را الک و با قاشق خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست و خمیری شکل شود، بعد می‌توانیم داخل قالب سیلیکونی بریزیم و داخل یخچال قرار دهیم و خط برش‌هایی روی آن ایجاد کنیم که بعدا برای برش راحت باشیم. بعد از حدود نیم‌ساعت تا یک ساعت، وقتی خودش را گرفت، هر مدلی که  دوست داشتیم ، برش می‌زنیم و رویش را با شکلات بن ماری شده تزیین می کنیم .منظور از شکلات بن ماری شده شکلاتی است که روی حرارت بخار آب باز شده و  می توانیم آن را ته قالب بریزیم .
نویسنده : فهیمه میم| ‌ مدرس آشپزی
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.