"دستور سرکشی به حساب‌ها‌ی مردم"

عذرا فراهانی : یکی دو روز پیش برخی از رسانه‌ها مطلب کذبی تحت عنوان "دستور رئیس جمهور برای سرکشی به حساب‌ها‌ی عموم مردم" عنوان کردند.

دنیای قلم - اگرچه این خبر توسط معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور تکذیب  و اعلام شد "آنچه در برخی رسانه ها تحت عنوان دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود و رئیس جمهور چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است"، اما همین خبر تکذیب شده هم جای تامل دارد. 
این خبر براحتی می‌تواند اذهان مردمی که سال‌هاست با مشکلات اقتصادی و مشکلات تابعیتی اقتصاد، ( بیکاری، طلاق، اعتیاد و ...) دست و پنجه نرم می‌کنند را مشوش و آن‌ها را سردرگم کند . 
اولین مطلبی که به ذهن متبادر می شود این است که ایکاش قبل از سرکشی به "حساب و کتاب مالی من"  به "حساب‌‌ و کتاب مسئولان دولتی" سرکشی می‌شد. 
به "حساب و کتاب" برخی از افراد که با ورود به دستگاه دولتی چند ماهه صاحب مال و مکنت، خانه و ویلا می شوند، رسیدگی می‌شد.
کاش به حساب کسانی که برای گرفتن پست و مقام پول‌های باد آورده اشان را هزینه یک "میز و صندلی" می کنند، رسیدگی می‌شد.  
 کافی است کلمه چهار حرفی "رشوه" را در گوگل جستجو کنید. لیست بلند بالایی از رشوه دهندگان و گیرنده‌گان ایرانی دربرخی مناسب، بالا می‌آید. اگر به حساب و کتاب این افراد زودتر رسیدگی یا سرکشی می‌شد، شاید این لیست کمی کوتاهتر بود. یا حداقل دست مسئولی کمتر به فساد آلوده می شد.
ای کاش "دستور سرکشی به حساب‌ها‌ی مردم" تکذیب نمی‌شد  و همین امروز دولت رئیس جمهور پزشکیان یا هر مقام مسئول دیگری بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تصمیم به سرکشی از حساب‌های عموم مردم می‌کردند و با عمق فاجعه روبرو می‌شدند.
و می‌دیدند چه تعدادی از مردم با کارت‌ها و حساب‌های بانکی خالی، چگونه مقابل همسر و فرزندانشان برای تامین مایحتاج شرمنده می‌شوند. ای کاش حساب‌های عموم مردم رسیدگی می‌شد تا مسئولان متوجه می‌شدند مادری با حیب خالی برای ثبت نام فرزندش در مدرسه باید حیاط مدرسه را جارو بکشد. 

پی نوشت:
24 مهر 1403
برنا: دادستان عمومی و انقلاب شوشتر از بازداشت شهردار سابق شهر سرداران از توابع این شهرستان خبر داد.
21 مهر 1403
تسنیم: محمد حسن‌پور دادستان پاکدشت از شناسایی افرادی که با دریافت رشوه در امور ساخت‌وسازهای غیرمجاز این شهر دخالت می‌کردند، خبر داد و گفت: دستگیری شورا و شهرداری پاکدشت در پرونده‌ مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز به 8 نفر رسید.
12 مرداد 1403

مهر : رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: شهردار و ۳ نفر از کارمندان شهرداری بندر گناوه به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.
1 اردیبهشت 1403
خبرآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از دستگیری یک عضو شورای نسیم‌شهر به همراه شهردار منتخب این شهر به اتهام فساد مالی، دریافت و پرداخت رشوه خبر داد
24 اسفند 1402
ایرنا: رییس کل دادگستری استان البرز گفت که روز گذشته ۲ نفر از مدیران شهرداری کرج پس از دریافت رشوه به تعداد ۱۵ سکه نیم بهار آزادی بازداشت شدند.
23آذر سال 1402
تسنیم :ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: با هماهنگی مدیریت قضایی استان و اداره اطلاعات، شهردار و عضو شورای شهر یکی از شهرستان‌های جنوب استان حین گرفتن رشوه دستگیر شدند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.