راههایی برای صاف کردن شکم بعد از زایمان

راههایی برای صاف کردن شکم بعد از زایمان

6 روش موثر برای سفت‌کردن شکم بعد از بارداری

دنیای قلم -مادران پس از تولد فرزندشان دوست دارند حالت شکم‌شان مثل قبل شود، اما برگرداندن شکم به حالت اولیه کاری نیست که به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیفتد. پوستی که طی ۹ ماه بر اثر کشش پیاپی بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف و ضخیم شود. به گزارش «برترین‌ها»  محققان بر این باورند زنانی که کمتر از 20 کیلو وزن اضافه و به‌طور مرتب ورزش می‌کنند،

پس از بارداری زودتر به اندام اولیه خود بر می‌گردند. در ادامه شما را با روش‌های موثر برای بازگرداندن شکم صاف و بدون چروک آشنا می‌کنیم.


۱- افزایش مصرف آب

 آب اکسیر جوانی برای بدن‌تان محسوب می‌شود که نه تنها پوست‌تان را هیدراته می‌کند، بلکه پوست را بیشتر الاستیک می‌کند. آب در سوزاندن چربی‌ها بسیار موثر است، پوست را سالم و محکم نگه می‌دارد.


۲- تغذیه با شیر مادر

هنگامی‌که نوزادتان را شیر می‌دهید، چربی‌های بدن‌تان به شیر انتقال می‌یابد و از این نظر در کاهش کالری بدن‌تان بسیار نقش دارد. 


۳- ورزش مناسب

 

 قبل از شروع کردن تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید که زمان دقیق آن را برای‌تان مشخص کند. شما می‌توانید ورزش را با پیاده‌روی روزانه شروع کنید. پس از زایمان ورزش هایی مانند ایروبیک تاثیر شگفت انگیزی روی شکم تان دارد؛ زیرا باعث تقویت عضلات شکم و سوزاندن کالری می شود.  


۴- مصرف پروتئین

در کنار ورزش، پروتئین نقش مهمی در رشد عضلات شما دارد. از سوی دیگر باعث کلاژن‌سازی بیشتر پوست می‌شود. میزان مصرف پروتئین بستگی به وزن شما و فعالیت بدنی‌تان دارد و به طور متوسط باید 50 گرم پروتئین در روز مصرف کنید. 


5- تمرین استقامت

 هنگامی که بدن‌تان به ورزش مرتب عادت می‌کند، شما می‌توانید استقامت بدنی‌تان را نیز افزایش دهید، این کاری است که خودتان باید انجام دهید و پزشک در آن نقشی ندارد. سعی کنید قدرت تحریک و انقباض عضلانی‌تان را بالا ببرید تا قدرتمندتان کند. با این کار چربی‌های بدن‌تان به ویژه شکم راحت‌تر از بین می‌رود.


6- ذهن سالم

 در این شرایط داشتن یک ذهن آرام از همه چیز مهم‌تر است. سعی کنید به خودتان آرامش دهید و درباره خودتان صبور باشید. تمرین نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی و لذت بردن از شرایط برای شما بسیار موثر است. رسیدن به اندامی مناسب و داشتن شکمی صاف، مستلزم استقامت و صبوری است. 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.