مزایای پیاده روی برای قلب و عروق

مزایای پیاده روی برای قلب و عروق

پیاده‌روی، دشمن بیماری قلبی عروقی

دنیای قلم -همه می‌دانند که پیاده‌روی چه مزایایی دارد؛ به طوری که در مطالعه جدیدی آمده است که روزانه با ۸ هزار و ۸۰۰ قدم (معادل ۶ کیلومتر) پیاده‌روی می‌توانید خطر مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید.

درست است که بسیاری از افراد، معتقدند، پیاده‌روی زیر ۱۲ هزار قدم، پیاده‌روی نیست؛ اما در مطالعه جدید آمده است که روزانه با ۸ هزار و ۸۰۰ قدم (معادل ۶ کیلومتر) پیاده‌روی می‌توانید خطر مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید.

به گزارش «فارس»، ۲ هزار و ۶۰۰ قدم در روز، خطر مرگ و میر را تا ۸ درصد کاهش می‌دهد.۲ هزار و ۸۰۰ قدم در روز عملکرد قلب را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد. در مقیاس بالاتر هم ۸ هزار و ۸۰۰ قدم در روز با کاهش ۶۰ درصدی خطر مرگ و میر و ۷ هزار و ۲۰۰ قدم با کاهش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

با افزایش سرعت نیز می‌توانید مزایای پیاده‌روی خود را دو چندان کنید. در این مطالعه آمده است که راه رفتن سریع با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. پیاده‌روی با سرعت زیاد، شدت و سختی ورزش را افزایش می‌دهد، همین موضوع، تغییرات فیزیولوژیکی را تسریع و شما را به اهداف مدنظرتان (کاهش وزن، چربی‌سوزی و ...) نزدیک تر می‌کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.