این ویتامین‌ها پوست را عالی می کند

این ویتامین‌ها پوست را عالی می کند

ویتامین ها می توانند باعث سفیدی پوست شوند و در پیشگیری از بروز لک و آفتاب سوختگی موثر باشند

دنیای قلم -عوامل مختلفی در تیره به نظر رسیدن رنگ پوست تاثیر دارند؛ مثل افزایش سن، مراقبت نادرست از پوست در برابر نور خورشید، سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب و ... اما به منظور سفید شدن پوست صورت برخی از ویتامین‌ها تاثیرگذارند؛ مثل ویتامین c، e و ... که در این مطلب به نقل از «مثبت سبز» با آن‌ها آشنا خواهیم شد. 


ویتامین c| مهم‌ترین ویتامین سفید کننده پوست صورت بدون شک ویتامین c است. هم به صورت موضعی می‌توانید از ویتامین c برای روشن کردن پوست صورت استفاده کنید و هم در قالب مکمل و قرص. برای درمان مشکلات پوستی مثل آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های تیره روی پوست استفاده از ویتامین c یکی از بهترین گزینه‌هاست. به وفور ویتامین c را در این میوه‌ها می‌توانید بیابید: انواع مرکبات مثل پرتقال، کلم بروکلی، توت فرنگی، پاپایا و ... در کرم ضد لک معمولا از ویتامین c استفاده می‌شود.


ویتامین e| همچون ویتامین c، ویتامین e نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. در صورتی که به شکل موضعی از ویتامین e استفاده کنید، این ویتامین با جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید، آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد. خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین e موجب می‌شود تا بتوان از این ویتامین به عنوان ویتامین سفید کننده پوست صورت نام برد. این ویتامین همچنین پوست را مرطوب نگه می دارد و از تحریک آن جلوگیری می‌کند. در روغن‌های گیاهی، آجیل و دانه‌ها، سبزیجات برگ‌دار سبز و برخی از غلات به وفور می‌توانید ویتامین e را بیابید. 
ویتامین a| به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین a از آن در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مثل سرم‌ها، کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده‌ها استفاده می‌کنند. تاکنون نام رتینوئیدها را شنیده‌اید؟ رتینوئیدها نوعی ویتامین a هستند که به طور گسترده در داروهای موضعی و خوراکی ضد آکنه کاربرد دارند. ویتامین a همچنین احتمال آسیب به کلاژن پوست را کاهش می دهد و پیری را به تعویق می‌اندازد. جلوگیری از آفتاب سوختگی از دیگر مزایای ویتامین a است. 


ویتامین b3| در دنیای محصولات مراقبت از پوست، ویتامین b3 یک عنصر جادویی است. این ویتامین از جمله ویتامین‌های محلول در آب بوده و در بدن ذخیره نمی‌شود. بنابراین از طریق رژیم غذایی یا به صورت موضعی برای سلامت پوست باید آن را به بدن برسانید. ویتامین b3 به شکل نیاسینامید به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را بازیابی کند و صاف و روشن به نظر برسد.
ویتامین k| کمبود ویتامین k نادر است اما در صورت تغذیه نامناسب دور از انتظار نیست که فردی کمبود این ویتامین را داشته باشد. از بین بردن جای زخم، رفع لک‌های تیره، بهبود حلقه‌های سیاه زیر چشم و کاهش سیاهی زیر چشم از مزایای ویتامین k است. به همین دلیل در بسیاری از کرم‌های دور چشم از ویتامین k استفاده می‌شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.