مراقبت از پوست در روزهای آلوده

مراقبت از پوست در روزهای آلوده

در روزهای آلوده چطور از پوست مراقبت کنیم

دنیای قلم -در فصل‌های پاییز و زمستان آلودگی هوا در کلان شهرها بیداد می‌کند. به‌همین دلیل باید مراقبت و رسیدگی بیشتر به پوست و موها را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

در این مطلب به نقل از «دیجی‌کالا مگ» قرار است با 5 روش آسان برای رسیدگی به پوست و مو در روزهای آلوده آشنا شوید.  
۱. به طور منظم مو و پوست را تمیز کنید| برای مراقبت از پوست در هوای آلوده باید بلافاصله بعد از قرار گرفتن در معرض آلودگی صورت خود را به خوبی بشویید. همچنین موها را هم باید به خوبی تمیز کنید و بشویید. حتی اگر موهای خود را با کلاه یا روسری پوشانده باشید هم ممکن است در معرض هوای آلوده قرار گرفته باشند. برای تمیز کردن پوست صورت از یک پاک‌کننده‌ ملایم استفاده و به آرامی پوست خود را تمیز کنید. 
۲. همیشه پوست و موها را مرطوب کنید| به صورت روزانه و در فواصل زمانی مشخص، همچنین بعد از هر بار شست‌وشو، یک لایه کرم مرطوب کننده و آب رسان به پوست خود بزنید. این یک لایه‌ محافظتی مناسب برای جلوگیری از نفوذ ذرات آلودگی و آلاینده‌ها به پوست است. همچنین باید از یک نرم‌کننده‌ ملایم برای محافظت از موها استفاده کنید تا جلوی رسیدن آلودگی هوا به بافت مو را بگیرد.  
3. مصرف آنتی‌اکسیدان را زیاد کنید| در برنامه‌ غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی مواد حاوی آنتی‌اکسیدان بگنجانید. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند تا حد زیادی آثار مضر رادیکال‌های آزاد ناشی از آلودگی هوا را از بین ببرند. میوه‌ها، سبزیجات و چای سبز بهترین گزینه‌ها برای اضافه کردن به رژیم غذایی روزانه هستند. 
4. هیدراته بمانید| در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. آب رسانی پوست و موی شما را سالم نگه می‌دارد و به فرایند سم‌زدایی طبیعی بدن کمک می‌کند. با نوشیدن مقدار زیادی آب سالم در طول روز می‌توانید تاثیر آلاینده‌ها را به حداقل برسانید.  
5. از دست زدن به صورت خودداری کنید|برای به حداقل رساندن میزان انتقال آلاینده‌ها به پوست دست‌ها از دست زدن به صورت‌تان خودداری کنید. شستن منظم دست‌ها، استفاده از کرم مرطوب کننده و ... در هوای آلوده توصیه می‌شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.