این خوراکی‌ها عمر شما را زیاد می کند

این خوراکی‌ها عمر شما را زیاد می کند

10 خوراکی برای طول عمر بیشتر

دنیای قلم -تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی در میزان و حتی افزایش طول عمر افراد نقش دارد. به گزارش «بیزینس اینسایدر» کارشناسان فهرستی از میوه‌‌ها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی که طول عمر را افزایش می‌دهند، عرضه کرده‌اند که در ادامه مروری بر آن‌ها داریم: 


1. پروتئین کمتر

محققان سال‌ها عادت‌های غذایی و شیوه زندگی ساکنان مناطقی را که عموما تا ۱۰۰ سالگی زندگی می‌کنند، مطالعه و بررسی کرده و متوجه شدند که مردمان این مناطق در قیاس با ساکنان سایر نقاط دنیا پروتئین کمتری، به ویژه پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند.


2. لوبیا و حبوبات

پژوهشگران دریافتند که لوبیا، سنگ‌بنای اصلی در رژیم‌های غذایی ۱۰۰ ساله است. البته این قابلیت فقط محدود به لوبیاها نیست بلکه سویا، عدس و انواع حبوبات را شامل می‌شود. در منطقه ایکاریا، جزیره کوچک یونانی در دریای اژه، مردم در رژیم غذایی خود افزون بر لوبیا، غلات کامل، سیب‌زمینی، روغن‌زیتون و میوه‌ها و سبزیجات هم مصرف می‌کنند. 


3. پیاز قرمز

پیاز قرمز نیز یکی دیگر از مواد غذایی مهم در افزایش طول عمر است. پیاز قرمز از ترکیبی به نام کورستین سرشار است و طبق تحقیقات متعدد، به طرز موثری سلول‌های پیر را کاهش می‌دهد.


4. قارچ

قارچ‌ها در مجموع حاوی ترکیبات مختلفی‌اند که به تقویت سلامت و عملکرد سلولی کمک می‌کنند؛ سلامت و عملکرد‌ سلول‌ها نیز از کلیدهای طول عمر است. ‌این ماده مغذی، منبع عالی ویتامین‌های ب و دی و نیز مواد معدنی مانند فسفر، سلنیوم، مس و پتاسیم است، رشد باکتری‌های سالم را در میکروبیوم روده تحریک می کند و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

 
5. زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است و بنا به پژوهش‌های متعدد، باعث کاهش التهاب مزمن می‌شود که با شرایط و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، از جمله سرطان، آلزایمر و آرتریت مرتبط است. 


6. زغال‌اخته

زغال اخته،در قیاس با ۴۰ نوع سبزیجات و میوه رایج دیگر، بیشترین آنتی‌اکسیدان را دارد. این ماده مغذی همچنین فیبر محلول بالایی دارد که به بهبود عملکرد روده و کاهش کلسترول کمک می‌کند و خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.


7. قهوه

نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز نیز احتمالا با طول عمر در ارتباط است.


 8. چای سبز

نوشیدن چای سبز، چند بار در روز، نیز احتمال مرگ را به تعویق می‌اندازد. پژوهشی در ۲۰۲۲ در چین، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور، نشان می‌‌دهد که چای سبز خطر مرگ ناشی از دلایل مختلف مرتبط با سلامتی را کاهش می‌دهد.


9. انار

انار غلظت بالایی از ترکیبی به نان اورولیتین آ دارد. اورولیتین آ، به بهینه‌سازی عملکرد میتوکندری در بدن کمک می‌کند که برای تامین انرژی سلول‌ها ضروری است، اما اغلب با افزایش سن تجزیه می‌شود.


10. آجیل

بر اساس تحقیقات، ساکنان مناطقی که طول عمر بیشتری دارند، انواع آجیل‌ها را مصرف می‌کنند. نتایج تحقیقاتی در ۲۰۱۳ که طی ۳۰ سال و با مشارکت ۱۲۰ هزار نفر انجام شده بود، نشان داد که به‌تعویق افتادن خطر مرگ در افرادی که روزانه آجیل مصرف می‌کنند، تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.